شيراز- ايرنا- مديرعامل ستاد ديه استان فارس گفت: هم اينك 804 نفر به خاطر ناتواني در پرداخت بدهي بابت جرايم غيرعمد در زندان هاي اين استان به سر مي برند كه 20 نفرازآنها درجشن گلريزان شيراز با كمك خيران آزاد مي شوند و به كانون گرم خانواده باز مي گردند.

سيدرضا اسكندري، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا بدهي زندانيان جرايم غيرعمد در زندان هاي استان فارس را افزون بر يك هزار و 326 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اميدواريم در ايام ماه مبارك رمضان با كمك و همياري نيكوكاران و خيران، شماري از اين زندانيان را به آغوش خانواده هايشان بازگردانيم.
وي ادامه داد: علاوه بر جشن گلريزان شيراز، جشن گلريزان نيكوكاران براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد امسال در ماه مبارك رمضان در 14 نقطه ديگر استان فارس نيز برگزار مي شود.
مديرعامل ستاد ديه استان فارس بيان كرد: جرايم غير عمد شامل حوادث كارگاهي، تصادف، مهريه و نفقه، مسائل مالي غير از كلاهبرداري مي شود.

** 615 زنداني جرايم غيرعمد در سال 94 آزاد شدند
اسكندري همچنين گفت: 615 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد اين استان در سال 94 با همت و مشاركت خيران و نيك انديشان جامعه و تلاش اين ستاد مردمي آزاد شدند و به آغوش خانواده هاي خود بازگشتند.
وي افزود: از اين تعداد، 602 زنداني مرد و 13 زنداني زن بودند.
مديرعامل ستاد ديه استان فارس ادامه داد: اين افراد با بدهي افزون بر يك هزار ميليارد ريال در حبس بودند كه با كمك خيران و گذشت شاكيان از طلب خود به ميزان 635 ميليارد ريال، زمينه آزادي آنها از زندان فراهم شد.
وي بيان كرد: با توجه به آسيب هاي اجتماعي ناشي از حبس بر زندگي زندانيان سرپرست خانوار، پرونده اين افراد به صورت ويژه بررسي و رسيدگي مي شود.
اسكندري، اطمينان داد كه هرگونه كمك به زندانيان بدهكار مالي با تحقيق صورت مي گيرد و زندانياني كه به دليل جرايم عمد و كلاهبرداري در بند هستند شامل كمك هاي اين ستاد و خيران نمي شوند.
بنا بر اعلام ستاد ديه استان فارس، خيران علاقه مند به مشاركت در آزادسازي زندانيان با جرايم مالي مي توانند كمك هاي مالي خود را به حساب جاري بانك ملت (جام) به شماره 10/ 11991199 به نام اين ستاد واريز كنند.
2027 /6118