ياسوج - ايرنا - تكدي گري معضلي اجتماعي در جامعه است و دستگاه هاي ذيربط اراده لازم براي جمع آوري و ساماندهي آنها را در شهرستان كهگيلويه ندارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پديده‌ تكدي‌گري‌ به عنوان يكي از نارسايي‌ هاي اجتماعي اغلب در شهرها و مناطق مختلف از جمله شهرستان كهگيلويه ديده مي شود.
تكدي گري يكي از ناهنجاري هاي اجتماعي است كه باعث ايجاد بحران در ساختار جامعه نيز مي شود.
اگرچه فقر و نياز انسان از عوامل تكدي گري ذكر شده اما در عمل تكدي گري امروزه تبديل به يك صنعت درآمدزا و آسيب زا شده است.
متكديان با استفاده از روشهاي مختلف سعي در برانگيختن حس همدلي ،نوع دوستي و اعتقادات مذهبي مردم داشته و از اين احساس در جهت رسيدن به خواسته خود سوء استفاده مي كنند.
كمك به متكديان كمك به باز توليد آسيب هاي اجتماعي و تشويق آنها به ادامه اين راه است.
مسئولان شهرستان كهگيلويه در نشستي خواستار جمع آوري متكديان از سطح شهر دهدشت شدند.
فرماندار كهگيلويه در نشستي با دستگاه هاي ذي ربط با تاكيد بر تشكيل ستاد ساماندهي متكديان گفت: اين ستاد با هدف ايجاد هماهنگي در فعاليت دستگاه هاي اجرايي، ارتقاء كارايي و بهبود روش هاي مربوط به مبارزه با تكدي گري و جمع آوري، شناسايي و تعيين وضعيت افراد بايد اقدامات لازم را انجام دهد.
علي پوزش با اشاره به وجود دو نوع متكديان بومي و غيربومي در سطح شهرستان افزود: متكديان بومي بايد شناسايي، جمع آوري و زير پوشش نهادهاي حمايتي قرار گيرند.
وي بيان كرد: بايد با همكاري مسئولان شرايط لازم براي خارج شدن متكديان غير بومي نيز فراهم شود.
فرمانده نيروي انتظامي كهگيلويه نيز در اين نشست با اشاره به اينكه تعداد متكديان غير بومي در سطح شهرستان كاهش يافته است گفت: متكديان غير بومي انشار دهنده انواع بيماري در سطح جامعه هستند.
سرهنگ جهان ديماز با بيان اينكه براي خروج اين متكديان مشكلات زيادي وجود دارد افزود: مكان مشخصي در سطح شهر براي ساماندهي و جمع آوري آنها وجود ندارد.
وي مراجعه مستمر متكديان به نهادهاي اداري را نيز از ديگر مشكلات دانست و افزود: بيشتر متكديان موجود در سطح شهر زيرپوشش نهادهاي حمايتي هستند.
ديماز بيان كرد: نيروي انتظامي با همكاري نهادهاي ذي ربط تلاش خود را براي ساماندهي اين افراد انجام خواهد داد.
شهردار دهدشت با اشاره به نقش مهم شهروندان در كاهش اين آسيب اجتماعي گفت: مردم بايد با شناخت كامل كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود را براي جلوگيري از سوء استفاده متكديان به افراد واجد شرايط پرداخت كنند.
جواد تخشا تشكيل ستاد ساماندهي متكديان را اقدامي مناسب براي شناسايي و جمع آوري اين افراد دانست و افزود: شهرداري از تمام ظرفيت خود در اين زمينه استفاده خواهد كرد.
وي اظهاركرد: شهرداري در مرحله اول با جمع آوري متكديان و تحويل آنها به نهادهاي ذي ربط اقدامات قانوني را در بازده زمان مشخص انجام خواهد داد.
در اين نشست اشاره اي به تعداد متكديان شهرستان كهگيلويه نشد.
شهر دهدشت مركز شهرستان كهگيلويه بيش از 65 هزار نفر جمعيت دارد.
7531/6162/1662