سنندج- ايرنا- مديركل گمركات استان كردستان گفت: گمرك كردستان به سامانه كارشناس متمركز مجازي گمرك ايران ملحق شد تا كارشناسي و انجام تشريفات گمركي اظهارنامه هاي ساير گمركات كشور در اين سامانه انجام شود.

بختيار رحماني پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با استفاده از اين سامانه مراحل كارشناسي اظهارنامه هاي وارداتي گمرك در ساير گمركات كشور انجام شده و كارشناسان انتخابي اين گمرك از طريق اين سيستم نسبت به كارشناسي و انجام تشريفات گمركي اظهارنامه هاي ساير گمركات كشور اقدام مي نمايند.
وي اظهار كرد: با راه اندازي اين سامانه تمامي گمركاتي كه در مرحله اول مجري آن خواهند بود، اقدام به كارشناسي اظهارنامه هايي خواهند نمود كه مراحل ابتدايي تا كارشناسي آنها در گمرك محل اظهار انجام شده و با رسيدن به مرحله كارشناسي، گمرك ايران، راساً و به صورت اتفاقي اقدام به اختصاص كارشناس خواهد نمود.
وي افزود: اين اقدام در راستاي افزايش سلامت اداري و عدم نياز به حضور فيزيكي ارباب رجوع و تقسيم فعاليت هاي گمركي در بين گمركات كشور صورت پذيرفته است.
مديركل گمركات استان كردستان اظهار داشت: از جمله محاسن راه اندازي اين سامانه كارشناس مجازي است كه در دستور كار گمرك ايران و در جهت خدمت رساني سريعتر به مراجعين گمرك انجام مي پذيرد.
رحماني پور افزود: با توجه به اينكه كارشناسان از شهرهايي غير از شهر محل گمرك اظهار كننده مي باشند هيچگونه ارتباطي با اظهاركنندگان ندارند، مگر به صورت ارسال كامنت هايي در سامانه كه كاملا عملياتي و قابل نظارت بوده و ارباب رجوع نيز به صورت آنلاين در پروفايل خود قادر به ديدن آنها مي باشد و حسب اعلام كارشناسان ، اقدام به رفع نقص هاي اعلامي خواهد نمود.
وي خاطرنشان كرد: كارشناسان معرفي شده از تمامي گمركات كشور در ليست گمرك ايران قرار دارند و انتخاب كارشناسان به صورت كاملا اتفاقي خواهد بود و از ساير گمركات مستقر در شهرهاي ديگر انجام مي شود.
رحماني پور اظهار داشت: كارشناسان موظف به تخليه كارتابل خود قبل از پايان وقت اداري خواهند بود و مطالعه فرايند زمان ترخيص به صورت سيستمي بوده و نظارت عملياتي دقيقي برآن اعمال مي شود و اظهار كنندگان به وسيله سامانه پيامكي مي توانند از روند مراحل اظهارنامه مطلع مي شوند.
7351/6108