قزوین - ایرنا – همزمان با نهمین روز از ماه مبارك رمضان، جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان قزوین شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان، خیران و نیكوكاران در تالار صدف قزوین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیركل اقدامات تامینی و تربیتی زندان های استان قزوین در حاشیه برگزاری این جشن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یك سال گذشته به همت خیران، نیكوكاران و تلاش ستاد مردمی دیه 329 زندانی استان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.
حمیدرضا فراست طلب مجموع بدهی این تعداد زندانی را 200 میلیارد ریال اعلام و ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ستاد دیه، شكات 77میلیارد ریال از طلب خود را گذشت و 35 میلیارد ریال نیز به صورت بلاعوض به نیازمندان تنگدست پرداخت شد.
وی در ادامه اضافه كرد: در همین رابطه 52 میلیارد ریال قبولی اعسار و تقسط، 16 میلیارد ریال از محل پرداخت تسهیلات بانكی، هفت میلیارد ریال صندوق تامین خسارت های بدنی، شش میلیارد و 500 میلیون ریال شركت های بیمه، پنج میلیارد و 500 میلیون ریال نقدینگی محكومین و یك میلیارد ریال نیز كمك های كمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر بوده است.
به گفته فراست طلب، به پشتوانه و دلگرمی خیران و نیكوكاران استان قزوین طی یك سال گذشته موفق به ارائه عملكردی ارزشمند در رابطه با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شدیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر 260 زندانی جرائم غیرعمد نیز در زندان های استان قزوین به سر می برند كه بیشتر محكومیت آنان مالی و به لحاظ تصادف و مهریه است.
مدیرعامل ستاد دیه استان قزوین نیز در این رابطه گفت: ستاد دیه به عنوان مجموعه ای غیردولتی و مردم نهاد، با افزایش عرصه خدمت رسانی و جلب و جذب كمك های نقدی خیران و نیكوكاران استان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت دارد.
محمد آبفروش افزود: این مركز با جلب كمك های مردمی و دولتی موجب آزادسازی بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان فراهم می كند و اعتقاد نیز بر این است كه جای این گونه زندانیان در محیط زندان نیست.
وی یادآور شد: كمك به ستاد دیه، كمك به مجرمان غیرعمد و خانواده هایی است كه در معرض آسیب های ناشی از زندانی شدن سرپرست خود قرار گرفته اند.
آبفروش در پایان ضمن قدردانی از خیران و نیكوكاران استان قزوین به جهت حمایت اثربخش خود به ستاد دیه، گفت: امیدواریم در جشن گلریزان امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد جشن رهایی همه زندانیان جرائم غیرعمد از محل كمك های مردم نوع دوست خود باشیم.
گفتنی است در این جشن یكی از ورزشكاران قزوینی 200 میلیون ریال به صورت نقدی جهت آزاد سازی زندانیان استان كمك كرد.
7390/8054