كرمانشاه- ايرنا- آيين جشن گلريزان با هدف كمك به زندانيان جرايم غيرعمد روز پنجشنبه در پاوه با حضور مسئولان و مردم خير برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين مراسم كه در سرسراي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد؛ امام جمعه پاوه گفت: قرآن كريم، پيامبر گرامي اسلام و دين اسلام نعمت هايي هستند كه اگر مسلمانان و حتي كل بشريت در سايه آنها و توجه به آنها زندگي كنند در دنيا و آخرت رستگار مي شوند.
ماموستا ملا قادر قادري افزود: امنيت، استقلال و عزت ملت و كشورمان نعمت هاي ديگري هستند كه امروز همه ما از وجود آنها بهره مند هستيم و بايد براي وجود اين نعمات شكرگزار خداوند متعال باشيم.
امام جمعه پاوه؛ وجود كافران، حسودان، نفس دروني، وسوسه هاي شيطاني و منافقان را از مشكلات عمده مسلمانان عنوان كرد و خواستار هوشياري، بيداري و افزايش آگاهي براي مقابله با اين مشكلات شد.
ماموستا قادري در ادامه ضمن قدرداني از اعضاي انجمن حمايت از زندانيان پاوه و اورامانات گفت: امروز همه ما در اين مكان جمع شده ايم تا با كمك هاي خود قدم و گامي در جهت رفع مشكلات زندانيان جرايم غيرعمد و حمايت از خانواده هاي آنان برداريم.
امام جمعه پاوه توجه به كار و معيشت زندانيان آزاد شده را توسط انجمن هاي مردم نهاد مورد تأكيد قرار داد و گفت: اگر براي معيشت و كار اين زندانيان كاري نشود دوباره انحراف پيدا كرده و به زندان باز خواهند گشت.
ماموستا قادري كمك به فقرا، توجه به ايتام، تكريم ميهمان، توجه به زنان بي سرپرست، احسان و نيكوكاري و دفاع از مظلومان را از خصلت هاي پيامبر بزرگوار اسلام بيان كرد و گفت: در اين ماه مبارك كه ماه احسان و انفاق است در حد توان خود كمك كنيد كه به طور قطع احسان و كمك شما به زندانيان هم در دنيا و هم در آخرت موثر خواهد بود.
فرماندار پاوه نيز احسان و نيكوكاري و انفاق را از ويژگي هاي مهم و حائز اهميت مردم اين شهرستان دانست و افزود: اين ويژگي ها ريشه در اعتقادات و باورهاي ديني و مذهبي مردم اين ديار دارد كه همواره به داشتن اين ويژگيها زبانزد خاص وعام هستند.
پرويز ايده پور با اشاره به شيوه جديد دشمنان در ورود و توزيع و گسترش مواد مخدر به كشورمان گفت: امروز دشمن با مسايل نرم افزاري و علمي وارد مي شود و مهمترين راهبرد مقابله با اين تهاجم انجام كارهاي فرهنگي است و اقدام هاي سخت افزاري و اسلحه پاسخگو نيست.
فرماندار پاوه با تآكيد بر استمرار و تداوم كارهاي فرهنگي گفت: انجمن حمايت از زندانيان پاوه بايد بستر اوليه خود را به عنوان يك بستر فرهنگي به جامعه فرهنگي، دانشگاهي و حوزه علميه در جهت استفاده از افرادي جديد در توسعه آن گسترش دهد.
جليل عليزاده مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان پاوه و اورامانات گفت: در سال گذشته و در جشن گلريزان مبلغ 820ميليون ريال كمك نقدي توسط خيران و مسئولان براي كمك به زندانيان جرائم غيرعمد جمع آوري شد كه با استفاده از اين مبلغ 14 زنداني جرايم غيرعمد آزاد و پنج نفر ديگر هم با واسطه شدن افراد ريش سفيد و با نفوذ آزاد و به دامان خانواده هايشان برگشتند.
شهرستان پاوه با جمعيتي بيش از 60 هزار نفر در شمال غربي كرمانشاه قرار دارد كه به لحاظ آمار بسيار پايين جرايم جزو پاكترين نقاط استان است.
7448/8066