يزد – ايرنا – معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه يزد با اشاره به رتبه 17 اين دانشگاه در برهه كنوني گفت: سياست اصلي اين مركز آموزش عالي، قرار گرفتن در بين 10 دانشگاه برتر كشور تا چهار سال آينده است.

به گزارش ايرنا 'قاسم بريد لقماني' يكشنبه شب در نشستي خبري افزود: براي تحقق اين مهم در نخستين گام جذب استعدادهاي درخشان در مقاطع مختلف تحصيلي در دستور كار قرار گرفته و در اين راستا آيين‌ نامه ‌هايي تنظيم شده است.
وي با اشاره به اهميت جذب استادان برجسته افزود: در دوره مديريتي جديد دانشگاه يزد تلاش بر جذب بهترين نيروها است و بومي بودن استادان و اعضاي هيات علمي در اولويت دانشگاه قرار ندارد.
معاون آموزشي دانشگاه يزد همچنين با تاكيد بر ارتقاي كيفيت اين دانشگاه، اصلاح هرم علمي و فراهم كردن زمينه جذب دانشجويان نخبه را ضروري دانست.
بريد لقماني با بيان اينكه از 438 عضو هيات علمي اين دانشگاه 25 نفر استاد، 95دانشيار، 290 استاديار و 28 نفر مربي هستند تصريح كرد: در دانشگاه‌هاي برجسته كشور شمار استادان و دانشياران بيش از اين رقم است و براي قرار گرفتن جزو 10 دانشگاه برتر كشور بايد شمار آنها در دانشگاه يزد افزايش يابد.
معاون دانشگاه يزد اظهار كرد: استادان برجسته و يزدي ‌تبار زيادي در خارج استان و حتي خارج كشور فعاليت مي كنند كه رايزني ‌هايي براي جذب و مشورت گرفتن از آنها به هر طريق ممكن و استفاده از توانمدي هايشان در كارگاه‌ هاي آموزشي‌ و همايش ها به منظور ارتقاي وضعيت علمي دانشگاه صورت گرفته است.
بريد لقماني، در دسترس بودن استادان، منظم بودن تقويم آموزشي و شروع كلاسها از ابتداي سال تحصيلي را از جمله نقاط قوت دانشگاه يزد عنوان كرد.
اين مسئول با اشاره به تحصيل حدود 14 هزار دانشجو در دانشگاه يزد گفت: از اين تعداد 9هزار نفر در مقطع كارشناسي، سه هزار و800 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و حدود 750 دانشجو در مقطع دكتري مشغول تحصيل هستند.
بريدلقماني شمار دانشجويان ورودي سال تحصيلي95-94 دانشگاه يزد در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري به ترتيب 2 هزارو500، يكهزار و300 و160 نفر عنوان كرد و افزود: تعداد رشته گرايش هاي دانشگاه در كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري نيز به ترتيب 58، 112 و 34 است.
وي با تاكيد بر لزوم معرفي توانمندي هاي آموزشي و رفاهي اين دانشگاه به دانش آموزان اين استان گفت: با توجه به رتبه نخست يزد در كنكور سراسري بايد زمينه حضور برترين هاي آزمون سراسري در دانشگاه يزد فراهم شود.
7532/ 6197