تهران - ايرنا - «اسحاق هرتزوگ» رهبر بزرگترين حزب مخالف رژيم صهيونيستي با تقسيم قدس به عنوان پايتخت دولت مستقل فلسطين موافقت كرد.

پايگاه خبري اليوم السابع به نقل از روزنامه هاآرتص امروز (دوشنبه) نوشت: محمود عباس رئيس حكومت خودگردان فلسطين در ديدار با اسحاق هرتزوگ رهبر مخالفان صهيونيستي درباره مساله فلسطين و تقسيم شهر قدس به تفاهم رسيده است.
هاآرتص نوشت: هرتزوگ با تحويل كرانه غربي و شرق قدس به عنوان منطقه تحت سلطه حاكميت فلسطين و بازگرداندن پناهندگان فلسطيني به داخل سرزمين هاي اشغالي موافقت كرده است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص، زمان اين توافق را سال 2015 و در جريان تبليغات انتخاباتي اين حزب بيان كرد و افزود: هرتزوگ با تسليم كرانه غربي اشغال شده و شرق قدس به فلسطينيان و بازگردادند آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي اشغالي در تفاهم دوجانبه موافقت كرده است.
برپايه اين گزارش، در چارچوب مذاكرات سري بين «افرايم اسنيه» فرستاده هرتزوگ و يكي از مقامات عالي رتبه فلسطين، طرح صلح عربي مبناي حل و فصل اختلاف بين تل آويو و تشكيلات خودگردان پذيرفته شده و هرتزوگ با واگذاري 100 درصدي سرزمين هاي اشغال شده در سال 1967 ميلادي به طرف فلسطيني موافقت كرده است.
اما درباره شهر قدس، هرتزوگ موافقت كرد كه نيروهاي رژيم صهيونيستي از بخش شرقي قدس خارج شوند و بخش شرقي به عنوان پايتخت دولت فلسطيني به فلسطينيان واگذار شود و در عين حال يك شهرداري به امور هر دو بخش پايتخت رسيدگي كند.
در مورد مسجد الاقصي نيز نيروهاي چند مليتي در آن مستقر شوند ولي ديوار براق (ندبه) در اختيار اسرائيلي ها بماند.
ديوار براق مقدس‌ترين مكان مذهبي صهيونيست ها به شمار مي رود كه بر روي تپه «موريا» در شهر اورشليم قرار دارد.
صهيونيست ها مدعي هستند كه ديوار ندبه از آخرين باقي‌مانده‌هاي هيكل سليمان و دومين پرستش‌گاه اورشليم و مركز دعا و منبع الهام براي يهوديان در اسراييل و سراسر جهان است.
مسلمانان آن را ديوار بُراق مي‌خوانند و معتقدند پيامبر اسلام (ص) مركب خود را در شب معراج به آن بستند.
خاورم**1408**1275