تهران-ايرنا- سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز نيازمند احياي تمدن اسلامي ايراني با زبان شعر و هنر هستيم.

حسين نوش آبادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با اشاره به ديدار شب گذشته رهبر انقلاب با جمعي از شاعران و اهالي فرهنگ و ادب اظهار كرد: فرمايشات حضرت آيت الله خامنه اي در حوزه شعر و شاعري حائز اهميت است.
وي گفت: نبايد شعر و ادبيات را به قالب هاي مرسوم و متداول بسنده كنيم بلكه بايد آن را متناسب با نيازهاي جامعه به پيش ببريم.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در ميان شعرا و اهل ادب جاي شعر انقلاب و شعري كه زنده و به مسائل هستي و نيازهاي واقعي جامعه بپردازد؛ كمتر مشاهده مي شود.
وي ادامه داد: انتظار رهبر انقلاب از شاعران نيز اين است كه اشعار اين هنرمندان با سياست هاي نظام، اهداف انقلاب و آموزه هاي فرهنگ اسلامي ايراني نزديكتر باشد.
نوش آبادي يادآور شد: شعرا فاخرترين هنرمندان اين سرزمين محسوب مي شوند كه در بزنگاه هاي حساس تاريخي همواره حاضر بوده اند.
وي تصريح كرد: شعرا بايد به مسائل فرهنگي، سياسي و پيوندهاي اجتماعي، روشنگري نظام سلطه، حق گويي، حق طلبي و كمال طلبي توجه كنند.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: ملت هاي مسلمان در دنياي كنوني نيازمند برخورداري از شعرايي مردمي و انقلابي هستند.
وي اظهار كرد: شعر بايد به مقابله با جنگ نرم دشمنان بيايد و در عرصه اجتماعي نيازها و مطالبات مردم حضوري پررنگ پيدا كند.
نوش آبادي، با بيان اينكه شاعر بايد به روز و زنده شعر بگويد، گفت: جامعه امروز ما نيازمند شعرايي همچون دعبل خزايي ها و يا زنده ياد حميد سبزواري ها است.
وي در ادامه افزود: اعتلاي شعر و ادبيات در گرو همراهي با مردم و فرهنگ حاكم بر جامعه است.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: شعر متعهدانه بايد بيانگر هويت اسلامي ايراني و ملي باشد.
وي خاطرنشان كرد: شعر انقلابي و مردمي بايد مروج زندگي اسلامي ايراني بوده و با چهره زشت تكفيري ها و جريانات تروريستي كه به نام اسلام لطمه مي زنند؛ مقابله كنند.
نوش آبادي تصريح كرد: شاعران بايد بساط ريا و تظاهر را بردارند و در جبهه حق و عدالت معنويت گام بردارد.
فراهنگ**9187**1027