شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز گفت: تامين امنيت اخلاقي و احيا و ترويج امر به معروف ونهي از منكر در جامعه وظيفه اي همگاني است و آحاد مردم در اين زمينه مسئوليت دارند.

به گزارش ايرنا آيت الله اسدالله ايماني، چهارشنبه در ديدار رئيس كل و معاونان دادگستري استان فارس در شيراز بيان كرد: امنيت اخلاقي و عمل به امر به معروف و نهي از منكر، مقوله اي مهم و مورد نياز مردم است و اگر هر يك از افراد جامعه پايبند به آنها باشند و به آن عمل كنند، جامعه از آلودگي و انحراف دور مي ماند و حريم ها حفظ مي شود.
وي افزود: تامين امنيت در ابعاد مختلف از جمله مرزها، اقتصاد، فكري و اخلاقي يك امر مورد نياز و از وظايف دولتمردان است و امنيت اخلاقي نيز مانند ديگر ابعاد امنيت از جمله امنيت اجتماعي و غذايي براي جامعه يك ضرورت است.
آيت الله ايماني با بيان اينكه اگر امنيت غذايي در جامعه نباشد جامعه آلوده مي شود، اظهار داشت: براي حفظ امنيت غذايي، بازرساني در قالب كار گروه هاي خدمات رسان بر اين امور نظارت مي كنند تا سلامت جامعه حفظ شود و اين مهم در مورد امنيت اخلاقي نيز بايد مد نظر قرار گيرد تا امنيت اخلاقي در جامعه حفظ شود و بايد ديد آيا امنيت اخلاقي كمتر از امنيت غذايي است؟
امام جمعه شيراز اضافه كرد: براي حفظ امنيت اخلاقي در جامعه كه مطالبه عمومي است بايد با مجموعه هايي كه در زيرزمين ها و يا خارج از مرزها براي ويراني و فساد جامعه ما طراحي مي كنند، و عده اي در داخل كشور دستورهاي آنها را در خيابان ها عملياتي مي كنند، برخورد قاطع و قانوني شود.
نماينده ولي فقيه در فارس با بيان اينكه برخورد قاطع در ابعاد مختلف، لازمه دستگاه قضايي است كه بايد تداوم داشته باشد بيان داشت: اگرچه شعائر الهي در جامعه ما در حال شكل گيري است اما هنوز به وضعيت مطلوب نرسيده است.
آيت الله ايماني ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر، اصل هشتم قانون اساسي است اما سال هاست كه اين اصل قانوني مغفول بوده و بتازگي قوانيني در اين زمينه در كشور مصوب شده است.
امام جمعه شيراز افزود: هرچند اين قوانين مصوب، با آيات قرآن در زمينه امر به معروف و نهي از منكر فاصله دارد اما آغاز راه و نويد بخش توجه و رشد اين دو فريضه الهي در جامعه است.
وي گفت: متاسفانه قانون امر به معروف و نهي از منكر پس از تصويب در پيچ و خم افتاد اما نهايتا رئيس مجلس شوراي اسلامي آن را ابلاغ كرد اما حرف و حديث هاي ايجاد شده در اين زمينه باعث افت اجراي اين قانون در كشور شد.
آيت الله ايماني در بخش ديگري از مطالب خود خطاب به قضات و مسئولان دادگستري فارس بيان كرد:‌ جايگاه قضاوت بسيار رفيع و داراي لغزشگاهي است به همين سبب كساني كه در جايگاه قضاوت قرار دارند بايد با تاسي به قرآن و دعا خود را در برابر گناه و انحراف مصون نگه دارند.
وي اظهارداشت: وضعيت امنيت امروز استان فارس قابل قياس با 10 سال گذشته نيست به طوري كه در زماني اين استان از نظر جرايم فوق‌العاده سنگين، در كشور رتبه اول را داشت اما امروز از آن جرايم سنگين و خشن كمتر اثري ديده مي‌شود كه اين يك موهبت الهي است.
3002 /6118