سمنان- ایرنا- مدیركل انتقال خون استان سمنان گفت: شهروندان در شب‌های قدر علاوه بر استفاده معنوی از این فرصت، با اهدای خون، بیماران نیازمند به فرآورده های خونی را نیز یاری كنند.

مجید حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به كاهش میزان اهدای خون شهروندان در ماه مبارك رمضان، تمایل قابل توجهی در بین مردم برای مشاركت در اهدای خون در شب های قدر وجود دارد.
وی گفت: مومنان در شبهای قدر بیماران را فراموش نكنند و در كنار دعا بر ای بیماران نیازمند، اهدای خون برای تامین نیازهای درمانی بیماران مختلف را در برنامه خود قرار دهند.
وی یاد آور شد: به همین منظور، خونگیری در چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، با هدف رفاه حال شهروندان، تا ساعت یك بامداد ادامه می یابد و شهروندان فرصت بیشتری برای خون‌دهی دارند و می‌توانند با اهدای خون، در كمك به نیازمندان نیز پیشقدم باشند.
حسینی اضافه كرد: شهروندان سمنانی برای اهدای خون در شب های پرفیض قدر، می‌توانند به پایگاه خون‌گیری بلوار 17 شهریور مراجعه كنند.
وی با اشاره به توسعه پایگاه خونگیری بلوار 17 شهریور سمنان ادامه داد: این پایگاه در ماه مبارك رمضان صبح ها از ساعت هفت و 30 دقیقه تا 12 و پس از افطار تا سوم تیر 95 از ساعت 21 تا 23 و 30 دقیقه پذیرای اهداكنندگان خون است.
وی گفت: پایگاه انتقال خون گرمسار در ماه مبارك رمضان، فقط در نوبت صبح و از ساعت هفت و 30 دقیقه تا 12 فرآیند خونگیری از مراجعه كنندگان را انجام می دهد و پایگاه های انتقال خون در شاهرود و دامغان در ماه مبارك رمضان، فقط در ساعات پس از افطار و از ساعت 21 تا 23 و 30 دقیقه از مراجعه كنندگان خونگیری می كنند.
مدیركل انتقال خون استان سمنان، میزان حضور شهروندان در پایگاه های خون‌گیری در جمعه شب، شب نوزدهم ماه مبارك رمضان 95 برای اهدای خون را مطلوب عنوان كرد.
شرایط اهدای خون برای افراد، داشتن سن 18 تا 65 سال و داشتن وزن حداقل 50 كیلوگرم است.
استان سمنان در شاخص نسبت اهداكننده به جمعیت به میزان 54 اهداكننده در هر هزار نفر، رتبه نخست كشور را دارد، در حالیكه نسبت كشوری در این شاخص 27 اهداكننده در هر هزار نفر است.
استان سمنان در شاخص تعداد اهداكنندگان مستمر به كل اهداكنندگان به میزان 67 درصد نیز رتبه اول را در كشور دارد كه متوسط این نسبت در كشور نیز 51 درصد است.
6103