تهران- ایرنا- اوراق سلف موازی اوره شركت پتروشیمی شیراز به ارزش 2 هزار میلیارد ریال امروز(یكشنبه) در پی استقبال سرمایه گذاران در بورس كالا برای تامین سرمایه در گردش این شركت، در همان ثانیه نخست به فروش رفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس كالای ایران، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد اوره گرانول شركت پتروشیمی شیراز (نوبت اول) امروز توسط كارگزاران بورس كالای ایران منتشر شد.
این اوراق به روش «عرضه گسترده با قیمت ثابت» تا سقف 285 هزار و 167 تن و با قیمت هفت میلیون و 13 هزار و 440 ریال به ازای هر تن، توسط بورس كالای ایران منتشر و در ثانیه نخست به فروش رفت. نوع این اوراق با نام، قابل معامله در بورس كالا و معاف از مالیات است.
هدف از عرضه اوراق سلف استاندارد اوره گرانول شركت پتروشیمی شیراز، تامین سرمایه در گردش این مجتمع پتروشیمی اعلام شده است.
قیمت خرید هر اوراق سلف اوره بر مبنای قیمت پایه در عرضه اولیه بر مبنای آخرین قیمت اوره گرانول صادراتی ایران طبق ارقام مندرج در گزارش هفتگی FMB با در نظر گرفتن میانگین نرخ ارز بازار بر اساس استعلام از سه شركت صرافی معتبر صورت گرفت.
مهلت سررسید این اوراق 12 ماه پس از تاریخ عرضه اولیه هر نوبت انتشار خواهد شد و تاریخ ارائه در خواست تحویل فیزیكی نیز 10 روز پیش از سر رسید صورت خواهد گرفت. همچنین این اوراق سود میان دوره ندارد و مدت قرارداد 12ماه پس از انتشار اوراق است.
حداقل اوراق برای تسویه فیزیكی 500 قرارداد معادل 500 تن در نظر گرفته شده كه خریداران می توانند محصول را یك ماه پس از سررسید از درب كارخانه تحویل بگیرند.
اقتصام ** 3065 ** 2023