دزفول - ایرنا - رئیس مركز بهداشت دزفول از تعطیلی سه قلیان سرا در روستاهای اطراف دزفول خبر داد و گفت:صدور مجوز برای قلیان سراها بی معناست و داشتن مجوز دلیلی بر برخورد نكردن با واحدهای فروش قلیان نمی باشد.

رضا پورآئین روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با استناد به قانون فعالیت هر گونه مركز عرضه قلیان را ممنوع اعلام كرد و گفت:بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با هرگونه قلیان سرا و مراكز عرضه قلیان برخورد قانونی شده و داشتن مجوز مانعی در برابر این برخورد نیست.
وی تعداد قلیان سراهای دارای مجوز دزفول را 2 واحد اعلام كرد و افزود: از این واحدها خواسته شده تا در اولین فرصت اقدام به تغییر كاربری نمایند چرا كه به طور قطع مجوز فعالیت آنها تمدید نمی شود ضمن اینكه مراحل پلمب این واحدها نیز در حال انجام است.
رئیس مركز بهداشت دزفول با تاكید بر برخورد با واحدهای عرضه قلیان در اماكن عمومی، بوستان های ساحلی و تفرجگاه های دزفول ادامه داد:برخورد با استعمال قلیان در اماكن عمومی نیازمند عزم عمومی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و انتظامی دارد.
پورآئین همچنین با اشاره به مجوز فروش سیگار به سوپرماركت ها گفت: فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است و با فروشندگان متخلف برخورد قانونی لازم انجام می شود.
دود قلیان به اندازه دود سیگار مضر است.
مصرف سیگار و استعمال قلیان موجب اختلال در جذب كلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، كاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی می شود كه به تسریع پوكی استخوان می انجامد.
استعمال قلیان تاثیر خطرناكی بر ریه‌ها و قلب انسان دارد.
سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن ، كاهش وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه از عوارض استعمال قلیان می باشند.
6068