قم- ايرنا- نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكايي ها تنها در جايي كه منافع خود و كشورهاي سلطه گر تامين شود، دم از حقوق بشر مي زنند اما در حقيقت اعتقادي به حقوق مردم ندارند.

حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: وقتي عقل بشري ملاك و مبناي حقوق بشر باشد به صورت طبيعي سكولاريسم، اومانسيم و منفعت طلبي انسان در آن دخالت دارد و خروجي آن حقوق بشر آمريكايي خواهد شد.
وي ادامه داد: به اعتقاد آمريكايي ها، هر اندازه كه حقوق بشر در چارچوب منافع كشورهاي سلطه گر و سران سطله تعريف شود حقوق براي انسان محفوظ است و هرگاه در برابر نظام سلطه قرار گيرد وضعيت متفاوت خواهد بود و فرد ناقض حقوق بشر معرفي مي شود.
ذوالنور بيان داشت: امروز در كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق، سوريه، لبنان و بحرين جلوه هايي از حقوق بشر آمريكايي را شاهد هستيم، متاسفانه با چراغ سبز نظام سلطه، شاهد فجيع ترين جنايت از سوي آمريكا هستيم و اينها با روح حقوق بشر در تضاد است.
اين نماينده مجلس گفت: آمريكايي ها در عمل نشان دادند كه كوچكترين اهميت و حقي براي انسان ها و حتي زنان و كودكان قائل نيستند.
ذوالنور تصريح كرد: در حقوق بشر اسلامي بر خلاف حقوق بشر غرب، بشر تصميم گيرنده نيست، انسان تنها مجري بايد و نبايدهاي الهي بر اساس مباني ديني است.
وي بيان داشت: در قرن 16 ميلادي بعد از رنسانس و انقلاب فرهنگي يك آموزه هاي جديدي در ادبيات غربي ها مطرح شد كه نوع نگاه آنها به انسان از آن وضعيت و آموزه ها نشات مي گيرد.
وي ادامه داد: جهان بيني در اصل يا توحيدي و يا مادي است، نوع نگاه غربي ها به جهان بيني، آخرت و انسان يك نگاه دنيوي و انساني منهاي خداوند است و بشر را تك ساحتي تلقي مي كنند.
ذوالنور بيان داشت: آنها به امانسيم و سكولاريسم اعتقاد دارند و سكولاريسم در منظر آنها تنها به معناي جدايي دين از سياست نيست بلكه عبارت از مذهب،مرام و مكتبي است كه در تقابل و ستيز با آموزه هاي ديني قرار گيرد.
وي گفت: آمريكايي ها معتقدند بين دنيا و آخرت پيوندي از نظر انساني و حكومتي نيست و دين يك امر آسماني و مربوط به پستوهاي زندگي است و آنچه مهم است اينكه بشر در همه ابعاد، خود تصميم گيرنده باشد.
ذوالنور گفت: حقوق بشر آمريكايي در همين راستا تعريف مي شود و در آن سقط جنين، ازدواج دو همجنس، شراب خوري، ترور و خشونت مجاز است و هر چيزي كه در دين ما منكر است آنها بر اساس حقوق بشر آمريكايي، حق تلقي مي كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: اگر چيزي با مباني آمريكايي ها سازگار نباشد ولو اينكه بشر به آن علاقه داشته باشد ضد حقوق بشر تعريف مي شود.
وي به عنوان نمونه گفت: اگر كسي بخواهد با چادر تدريس و يا نماينده مجلس شود چون با مباني سكولاريستي و امانيستي كه ضد آموزه هاي ديني است سازگاري ندارد، ناقض حقوق بشر معرفي مي شود.
ذوالنور ادامه داد: در حالي كه نوع نگاه به حقوق بشر از منظر اسلامي متفاوت است و در آموزه هاي ديني و حقوق بشر اسلامي، مبناي حقوق بشر جهان بيني توحيدي بوده و ساحت دنيا و آخرت را با هم دارد.
وي اظهار داشت: در اسلام هر چيز كه سعادت اخروي و دنيوي را براي بشر تامين كند مجاز و هر چيزي كه آخرت او را تخريب مي كند ممنوع است.
ذوالنور بيان داشت: قانون زماني درست است كه قانونگذار با احاطه كامل به قانون و مطلبي كه قانون در مورد آن وضع مي شود، آن را وضع كند و بگويد اين حق است و آن تكليف.
وي اظهار داشت: خداوند متعال هم بر زندگي انسان احاطه كامل دارد و هم خير و صلاح انسان و هم مسير آينده زندگي را بهتر از خود او مي داند و نفع و ضرري در قانونگذاري براي او متصور نيست، بنابراين حقوق بشر اسلامي دقيق است.
ذوالنور از ديگر مشكلات حقوق بشر آمريكايي را منفعت طلبي دانست و گفت: اگر كسي نفعي در قانون داشته باشد روي تصميم او تاثيرگذار است و حقوق بشري كه بر اساس بايد ونبايد الهي، آموزه هاي ديني و حلال وحرام شرعي بنا شود خير و صلاح بشر را تامين مي كند .
وي گفت: بر اساس اين آموزه ها، حقوق بشراسلامي با حقوق بشر غربي متفاوت داست و در جاهايي نيز با هم تقايل دارند، آمريكايي ها جنايت هاي زيادي را عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال كردند كه بسياري از آنها برگرفته از همين نگاه هاي آنها به حقوق بشر است.
از طرف شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ششم تا 12 تيرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمريكايي نامگذاري شده است.
ششم تيرماه سال 1360 سوءقصد نافرجام به حضرت آيت‌ الله خامنه‌ اي، هفتم تيرماه سال 1360 بمب‌ گذاري و انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي و شهادت آيت‌ الله دكتر بهشتي و 72 يار صديق انقلاب، هشتم تيرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن شهيد محمدكچوئي رئيس زندان اوين، يازدهم تيرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن آيت ‌الله صدوقي نماينده امام«ره» و امام جمعه يزد، دوازدهم تيرماه سال 1367 شليك مستقيم موشك به هواپيماي مسافربري ايرباس شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران توسط ناو آمريكايي و شهادت تمام 290 مسافر و خدمه از جمله 66 كودك و 53 زن، بخشي از اقدام هاي ضدحقوق بشري است كه سرويس‌ هاي امنيتي آمريكا و غرب به عنوان عامل، كمك‌ كننده و يا حداقل تشويق‌ كننده، ايفاگر نقش اصلي در وقوع آن ‌ها بودند.
7401/ 6133/