قم- ايرنا- جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان قم با اشاره به افزايش تردد در هسته مركزي شهر و اطراف اماكن مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران در شب هاي احيا، محدوديت هاي ترافيكي شب هاي 21 و 23 ماه مبارك رمضان را اعلام كرد.

سرگرد حميد عرب لاريمي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: تردد هر نوع وسايل نقليه از سه راه بازار به سمت خيابان ارم، از ميدان روح الله به سمت تقاطع شهدا، از تقاطع حجتيه به سمت تقاطع شهدا و از تقاطع حجتيه به سمت بلوار بهار از ساعت 21 تا پايان مراسم ممنوع است.
وي اضافه كرد: فقط اتوبوس هاي شركت واحد و تاكسي ها از تقاطع عمار ياسر و خيابان طالقاني (آذر) به سمت سه راه بازار در اين بازه زماني اجازه تردد دارند.
وي بيان كرد: پاركينگ شرقي حرم حضرت معصومه(س)، پاركينگ طبقاتي امام خميني(ره)، پاركينگ هاي رودخانه، پاركينگ عليخاني و دادگستري جهت پارك خودروهاي زائران و همشهريان در نظر گرفته شده است.
عرب با اشاره به طرح ترافيكي اطراف مسجد جمكران، افزود: زائراني كه از سمت بلوار پيامبر اعظم(س) وارد مسجد مقدس جمكران مي شوند، از ميدان آل ياسين به پاركينگ هاي مسجد و مترو هدايت مي شوند و زائراني كه از سمت ميدان بقيه الله وارد مسجد جمكران مي شوند نيز به پارگينگ ياوران مهدي(عج) و پاركينگ هاي سه و چهار مسجد مقدس هدايت خواهند شد.
به گفته وي، آن دسته از وسايل نقليه اي كه از سمت كوه خصر نبي وارد مسجد جمكران مي شوند نيز به پاركينگ ناظم زاده هدايت خواهند شد.
وي با بيان اينكه محل پارك موتورسيكلت ها توسط داربست از خيابان هاي اصلي مجزا شده است، اضافه كرد: از سه راه ارم تا گذرخان، از بانك ملي مركزي در خيابان ارم تا پاساژ ملت، از تقاطع بلوار بهار تا كوچه 6، از تقاطع شهدا تا پاركينگ مقابل پاساژ قدس، بلوار شهيد منتظري از كوچه 12 تا تقاطع بهار، طول خيابان انقلاب، ميدان آستانه، خيابان اراك حد فاصل صحن امام جواد(ع) تا پل بازارچه و پاركينگ جنب مصلي براي پارك موتورسيكلت ها در نظر گرفته شده است.
جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان قم با اشاره به مسير استقرار اتوبوس هاي شركت واحد، گفت: ميدان شهيد مطهري، طول بلوار شهيد منتظري، ابتداي خيابان صفاييه، طول خيابان معلم و از سه راه بازار تا سه راه ارم جهت استقرار اتوبوس هاي شركت واحد تعيين شده است.
وي افزود: محل استقرار اتوبوس ها در مسجد جمكران نيز ميدان آل ياسن و بلوار اباصالح مي باشد.
به گفته وي، طول بلوار نيايش نيز براي استقرار اتوبوس جهت جابه جايي همشهرياني در نظر گرفته شده كه در مصلاي قدس احيا مي گيرند.
/2085/ 6133/