كرمان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان گفت: از دو سال گذشته تاكنون بیش از 640 میلیارد ریال بابت خرید خط مكانیزاسیون به متقاضیان ارائه شده است.

به گزارش ایرنا عباس سعیدی روز یكشنبه در نشست شورای اداری شهرستان انار افزود: این تسهیلات با سود 18 درصد ارائه می شود و هر تعداد متقاضی وجود داشته باشد به نیاز آنها به شكل اعطای تسهیلات پاسخ داده می شود.
وی بیان كرد: تسهیلات خط مكانیزاسیون شامل تراكتور، ادوات كشاورزی، تجهیزات گاوداری، تجهیزات گلخانه، تجهیزات مرغداری و غیره است.
وی گفت: همچنین اعتبارات در زمینه اجرای آبیاری نوین به هر میزان كه متقاضیان لازم داشته باشند تامین و به صورت تسهیلات كم بهره در اختیارشان قرار داده می شود.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان آبیاری زیر سطحی را از بهترین روش های آبیاری نوین در بخش كشاورزی دانست و ادامه داد: این نوع آبیاری به پمپاژ نیاز ندارد، در آبهای شور قابل اجرا است، در مصرف آب صرفه جویی می شود و میزان برداشت محصول نیز افزایش می یابد.
وی خاطرنشان كرد: در استان كرمان 30 درصد از اشتغال مربوط به كشاورزی است كه برای مصرف بهینه از آب و رونق بخش كشاورزی استفاده از سیستم های نوین آبیاری و زیر سطحی لازم است.
سعیدی گفت: آب كشاورزی در شهرستان انار دارای شوری بسیار بالایی است و از آنجایی كه خرده مالكین به خوبی می توانند از تسهیلات اجرای سیستم زیر سطحی بهره مند شوند توصیه می كنیم كشاورزان در این زمینه اقدام كنند.
وی در زمینه احداث گلخانه ها كه نیاز به آب كم دارند گفت: ارائه تسهیلات با سود 15 درصد به متقاضیان انجام می شود تا برای تولید گل، سبزیجات و ... اقدام كنند.
وی تصریح كرد: 750 هكتار كشت هیدروپونیك در استان در دست اجراست و در خصوص مجتمع گلخانه ای در انار در صورت تأمین منابع آبی این مجتمع احداث می شود و تعدادی از بیكاران این شهرستان جذب و تولید نیز خواهیم داشت.
استان پهناور كرمان با 23 شهرستان دارای 2 سازمان جهاد كشاورزی است و جنوب كرمان با هفت شهرستان سازمان مستقل دارد.
7433/3028