ميناب - ايرنا - دبير اجرايي جشنواره از برگزاري چهارمين جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل ميناب گفت: اين جشنواره با محوريت پرداختن به تاريخ و تمدن بندر هرمز از 21تا 24 تيرماه سال جاري با شعار ميناب شهر شور و شادي در اين شهرستان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا ، وحيد مكي زاده سه شنبه درحاشيه نشست عوامل اجرايي چهارمين جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل ايرنا به اهميت ويژه ميناب يا بندر هرمز به لحاظ تاريخي و باستان شناسي اشاره كرد و گفت:پرداختن به 'تاريخ و فرهنگ تمدن ميناب ( بندر هرمز )' ازموضوع هاي محوري جشنواره چهارم است.
وي در ادامه در جمع عوامل اجرايي اين جشنواره با بيان اين كه جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل به سمتي مي رود كه موقعيت اقتصادي مناسبي را براي مردم ميناب فراهم كند، گفت :پياده سازي راهبرد توسعه اقتصاد محلي يكي از اهداف مهم جشنواره است و در اين راستا در تلاش هستيم فضا را به سمتي ببريم كه سرمايه گذاري محلي يقين پيدا كند كه صنعت باغداري مفيد و مناسب است.
دبير اجرايي جشنواره از برگزاري چهارمين جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل ميناب ، معرفي و تقويت ظرفيت هاي ميناب در حوزه هاي مختلف و تشويق و ترغيب چهره هاي موفق و فعال در زمينه باغداري به كاشت محصولات بومي منطقه را از ديگر اهداف جشنواره دانست و بيان كرد:زيبايي هاي ميناب جلوه اي از زيبايي و حكمت خلقت و بايد آن را به همه جهان معرفي كرد.
وي همچنين فراهم كردن زمينه براي برپايي هفته گردشگري ميناب را يكي ديگر از اهداف جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل ذكر كرد ، اظهار كرد : در شهرستان ميناب با همه توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود، هنوز ساختار مناسبي براي فعاليت هاي گردشگري وجود ندارد.
وي گفت: سمينار يك روزه ميناب شناسي و نكوداشت يكي از مفاخر فرهنگي ميناب، برگزاري روز خانواده، مسابقه نقاشي ويژه كودكان، نورافشاني قلعه هزاره و مسابقه عرضه محصولات خانگي با اولويت فرآورده‌هاي انبه و بازي هاي بومي محلي، برگزاري آيين هاي ميناب به شكل نمادين تحت عنوان 'شب آيين ميناب' و شعرخواني و ضرب المثل خواني بومي از برنامه هاي چهارمين جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل در ميناب است.
مكي زاده ، انتشار ويژه نامه 12 صفحه اي جشنواره با تيراژ پنج هزار نسخه در سطح استان و شهرستان ميناب و اجراي سمفوني 'مينو گلستونن' از برنامه هاي جنبي چهارمين جشنواره شكرگزاري انبه و ياسمين گل در ميناب عنوان كرد.
شهرستان ميناب با 300 هزار نفر در 90 كيلومتري شرق بندر عباس قرار دارد .
7194/6048