دزفول - ایرنا - رئیس مركز بهداشت دزفول از جمع آوری پنج تن رب گوجه فرنگی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت:حكم دادستانی برای معدوم كردن این مقدار رب گوجه نیز صادر شده است.

رضا پورآیین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از اول ماه مبارك رمضان علاوه بر بازرسی های مركز بهداشت دزفول بازرسی از مراكز تهیه و عرضه زولبیا،بامیا ، آش و حلیم نیز در دستور كار قرار گرفت و تا بیستم ماه مبارك رمضان 459 مورد بازدید توسط 33 نفر از همكاران بهداشت محیط دزفول از این اماكن صورت گرفت.
وی افزود:علاوه بر این پنج مورد بازدید نیز با همكاری اداره صنعت،معدن و تجارت و تعزیرات حكومتی دزفول انجام شد كه در این بازدیدها پنج تن رب گوجه فرنگی به دلیل غیربهداشتی بودن جمع آوری شد.
پورآیین با اشاره به اینكه دستور معدوم كردن این رب گوجه ها توسط دادستانی صادر شده كه بزودی معدوم خواهند شد گفت:در این مدت یك هزار و 174 بازدید از مراكز تهیه مواد غذایی،2 هزار و 808 مورد كلرسنجی از آب استخر ودیگر موارد ،172 مورد نمونه برداری از آب و 59 مورد نمونه برداری از مواد سنتی مانند آش و حلیم و زولبیا انجام شد.
رئیس مركز بهداشت دزفول اظهار كرد:در این مدت همچنین پنج مورد مواد غذایی صنعتی (بسته بندی شده )نیز نمونه برداری شد كه از این موارد 2 مورد زعفران از تولیدات زعفران صفار غیرمنطبق با استانداردهای بهداشتی شناخته شد .
پورآیین با اشاره به اینكه در این بازرسی ها 19 نفر به تعزیرات حكومتی دزفول معرفی شده اند گفت:همچنین یك نانوا به علت نواقص بهداشتی مانند عدم رعایت بهداشت در محیط و نداشتن كارت بهداشت قطع سهمیه آرد شد و یك مركز فروش لبنیاتی نیز به دلیل عرضه مواد لبنی تاریخ گذشته پلمب شد.
وی همچنین از معدوم كردن 57 كیلوگرم مواد غذایی خوراكی مانند چیپس،پفك و لواشك به دلیل داشتن مارك نامعتبر و عدم تطابق با استانداردهای بهداشتی در دزفول خبر داد.
7278/6068