زاهدان - ايرنا - بيت المقدس قبله نخست مسلمانان در جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس يك بار ديگر شاهد طنين فريادهاي آزاديخواهان جهان در حمايت از ملت مظلوم فلسطين خواهد بود و در اين روز مشت آهنين وحدت امت اسلامي بر سر رژيم غاصب صهيونيستي فرود خواهد آمد.

به گزارش ايرنا قدس متعلق به همه مسلمانان در سرتاسر اين پهنه گيتي است و امت اسلام با شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس عظمت و ابهت وحدت اسلامي را عليه رژيم غاصب و كودك كش صهيونيست به نمايش مي گذارد.
سرزمين پاك بيت المقدس و قبله نخست مسلمانان به عنوان مكان معراج در بيش از شش دهه اخير مورد آماج حملات وحشيانه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان قرار گرفته و عزت، شرف و انسانيت امت اسلامي با تجاوز صهيونيستهاي جهانخوار به جان، مال، ناموس و آبروي فلسطينيان لگدمال شده است.
علما و انديشمندان و مسئولان سيستان و بلوچستان يك بار ديگر از مردم مسلمان اعم از شيعه و سني اين استان دعوت كردند تا با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس يك صدا فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل سردهند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با گراميداشت آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس و يادگار گران سنگ امام راحل(ره)، گفت: شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس وظيفه ديني همه مسلمانان در قبال قدس شريف است و در اين روز امت اسلام با حضور در راهپيمايي با شكوه فرياد برائت از آمريكا و صهيونيست غاصب را يك صدا در جهان طنين انداز مي كنند
آيت الله عباسعلي سليماني اظهار داشت: گرچه در سالهاي اخير دنياي استكبار براي اينكه قدس عزيز را از اولويت نخست مسلمانان خارج كند معادل سازي هايي انجام داده است.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي كرمان و سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: تشكيل گروه هاي تكفيري براي راه اندازي جنگ هاي نيابتي درون كشورهاي اسلامي، لشكر كشي و تجاوز آل سعود به يمن و ناديده گرفتن حقوق مردم بحرين از جمله توطئه هاي استكبار و صهيونيست براي ايجاد فضايي امن براي رژيم اشغالگر قدس و متفرق كردن مسلمانان است.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه زابل نيز به خبرنگار ايرنا گفت: روز قدس در جهان اسلام از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و تمام مسلمانان جهان اين روز را گرامي مي دارند و با مشت هاي گره كرده فرياد محكوميت جنايات استكبار و صهيونيست عليه ملت مظلوم فلسطين را در دنيا طنين انداز مي كنند.
هوشنگ ناظري خاطر نشان كرد: همه ساله مردم سيستان به تبعيت از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري با حضور پرشور در راهپيمايي روز جهاني قدس به وظيفه شرعي خود عمل مي كنند و هر سال حضور بيشتري از سال قبل را در اين منطقه شاهد هستيم.
وي ادامه داد: وظيفه ديني و شرعي هر مسلماني است كه وقتي فرياد مظلومي را مي شنود به آن پاسخ دهد و امت اسلامي نمي تواند در مقابل داد مظلوم سكوت كند.
وي تصريح كرد: با توجه به توطئه ها و تحركات روز افزون استكبار جهاني به رهبري محافل صهيونيسم در منطقه براي تضعيف جبهه مقاومت ضروري است مسلمانان جهان با حضور گسترده تر در راهپيمايي روز جهاني قدس تمام نقشه هاي شوم دشمنان را باطل كنند
وي بيان كرد: روز قدس برگرفته از اعتقادات مذهبي و ديني ما مسلمانان است و نمي توانيم نسبت به اين روز عزيز بي تفاوت باشيم.
فرماندار زابل تصريح كرد: امروزه جوهره ظلم در پيكر رژيم صهيونيستي ظاهر شده و ملت ايران به ويژه مردم سيستان با توجه به اعتقادات خود و ماهيت ظلم ستيزي نظام جمهوري اسلامي در مقابل اين جرثومه ظلم و فساد ايستاده و روز جهاني قدس را به صحنه نابودي رژيم غاصب صهيونيست تبديل مي كنند.
ناظري افزود: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه در دفاع از اهل سنت با استكبار جهاني مبارزه مي كند و به ياري ستمديدگان جهان بر مي خيزد و اين از افتخارات كشور ما محسوب مي شود.
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر نيز به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: وظيفه هر مسلماني است تا در راهپيمايي روز قدس كه نخستين قبله ما محسوب مي شود شركت كند.
مولوي عبدالصمد كريم زايي گفت: بيش از 6 دهه كشور فلسطين توسط رژيم غاصب اسرائيل اشغال شده كه بايد تلاش كنيم تا اين رژيم كودك كش از بين برود.
وي افزود: حضور آحاد مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس مايه اميد مظلومان و اندوه دشمنان مي شود.
وي تصريح كرد: حضور در راهپيمايي روز قدس به فلسطيني ها ثابت مي كند كه تنها نيستند و حمايت معنوي مسلمانان و آزاديخواهان دنيا پشتيبان آنان است.
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر خاطر نشان كرد: راهپيمايي روز جهاني قدس به منزله زنده نگه داشتن فلسطين و آگاهي بخشي به مردم دنيا از ظلم و جنايات صهيونيست ها عليه مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين است.
مولوي كريم زايي اظهار داشت: تنها راه نجات فلسطين اتحاد مسلمانان جهان است تا ريشه اسرائيل را از اين كشور مظلوم بخشكانيم.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان نيز گفت: راهپيمايي روز جهاني قدس در نظام جمهوري اسلامي ايران از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و اين روز از يادگارهاي امام راحل(ره) در دفاع از ملت مظلوم فلسطين و قدس شريف است.
حجت الاسلام عيسي بزماني اظهار داشت: اهميت راهپيمايي امسال در اين است كه در فضاي منطقه به وضوح مشاهده مي كنيم كه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي جنگ هاي نيابتي را عليه اسلام و آرمان هاي آزادي خواهانه آن به راه انداخته است.
وي خاطر نشان كرد: استكبار جهاني با مثلت عربي، عبري و غربي جنگ هايي را عليه جبهه مقاومت اسلامي در جهان تحت عنوان داعش و گروه هاي تكفيري راه اندازي كرده تا امنيت رژيم صهيونيستي را تضمين كنند.
وي تصريح كرد: استكبار جهاني در صدد آن است كه آرمان فلسطين را كه از اولويت هاي مهم جهان اسلام به شمار مي آيد نابود و يا كمرنگ كند.
وي افزود: اهميت جهان اسلام مساله فلسطين است و استكبار جهاني هرگز نمي تواند اين موضوع را از دستور كار جهان اسلام خارج كند زيرا قدس قبله نخست مسلمانان است.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: حضور با شكوه و پرشور مردم شيعه و سني در اين استان مي تواند تمام نقشه هاي دشمنان را در جهت به فراموشي سپردن اين روز مهم از بين ببرد.
حجت الاسلام بزماني ادامه داد: راهپيمايي امسال نيز همانند سالهاي گذشته با شكوه و عظمت خاصي برگزار مي شود و اين حضور خاريست كه به چشم جبهه ي استكبار جهاني فرو مي رود.
يكي از شهروندان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: شركت در راهپيمايي روز قدس وظيفه شرعي و ديني مسلمانان است و امت اسلام با حضور در اين صحنه مهم جهاني تمام توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كند.
وي كه خود را محمد ناروئي معرفي كرد اظهار داشت: اهل سنت زاهدان نيز در كنار برادران شيعه خود در راهپيمايي روز قدس شركت مي كنند و درس ايستادگي در مقابل ظلم را به جهانيان مي آموزند.
وي تصريح كرد: قدس نخستين قبله مسلمانان است و ما اجازه نخواهيم داد استكبار جهاني به آرزوي پليد خود براي نابودي قدس دست يابد.
يكي ازبزرگان و معتمدان طوايف سيستان نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: راهپيمايي روز قدس در جهت حمايت از مردم مظلوم فلسطين است كه بيش از 6 دهه در چنگال رژيم غاصب كودك كش گرفتار شده است.
غلامرضا مير بهاء الدين خاطر نشان كرد: وظيفه ما بزرگان و ريش سفيدان طوايف در سيستان است كه مردم را براي حضور هرچه با شكوه تر در راهپيمايي روز قدس دعوت كنيم تا مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني و رژيم صهيونيست باشد.
وي تصريح كرد: مردم ولايت مدار سيستان با لبيك گويي به نداي امام امت و رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه هاي انقلاب اسلامي حماسه هاي بي بديلي آفريدند و اكنون نيز يك بار ديگر با حضور باشكوه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس با مشت هاي گره كرده پاسخي دندان شكن به ياوه گويان جهاني مي دهند.
وي ادامه داد: حضور باشكوه ملت ايران و ساير مسلمانان جهان در راهپيمايي روز جهاني قدس باعث شد اسرائيل غاصب نتواند نقشه هاي شوم خود را در تخريب قبله نخست مسلمانان عملي سازد.
وي گفت: مردم مظلوم فلسطين بايد از دست رژيم صهيونيستي نجات پيدا كنند و اين وظيفه ما مسلمانان است كه با حضور در راهپيمايي زمينه نابودي رژيم جنايتكار صهيونيستي را فراهم كنيم.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: راهپيمايي روز جهاني قدس با حضور اقشار مختلف مردم ولايتمدار استان در 50 نقطه اعم از شهرستان ها، مراكز بخش ها و برخي دهستان هاي بزرگ برگزار مي شود.
عباس صفدري بيان كرد: مراسم راهپيمايي روز قدس در زاهدان مركز سيستان و بلوچستان از ساعت 10صبح از ميدان آزادي تا مصلي قدس اين شهر برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: امام خميني (ره) در 16 مرداد سال 1358 آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را در حمايت از مردم مظلوم فلسطين به عنوان روز جهاني قدس نامگذاري كردند.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: روز قدس از ماندگارترين آييني است كه به دستور حضرت امام خميني(ره) عليه رژيم صهيونستي برگزار مي شود.
صفدري ادامه داد: اگر امروزه شاهد كشوري به نام فلسطين هستيم به بركت برگزاري چنين راهپيمايي هاي عظيمي است كه در سراسر جهان برگزار مي شود.
وي افزود: مردم سيستان و بلوچستان همزمان با سراسر كشور با حضور در آيين عظيم روز قدس بار ديگر شجاعت و حماسه سازي جهان اسلام در مقابل رژيم صهيونيستي و استكبار را به نمايش مي ‌گذارند.
وي با دعوت از همه آحاد جامعه براي شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: حضور يكپارچه آحاد مردم ولايتمدار استان در اين راهپيمايي، مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني به ويژه آمريكاست.
شوراي اسلامي زاهدان نيز با صدور بيانيه اي ضمن گراميداشت فرا رسيدن روز جهاني قدس از عموم مردم شريف و ولايت مدار اين شهرستان دعوت كرده است با حضور در راهپيمايي بزرگ جمعه پاياني ماه مبارك رمضان حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين و انزجارشان را از رژيم اشغالگر قدس اعلام و بار ديگر با آرمان هاي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تجديد بيعت كنند.
3213 / 6081