تهران-ايرنا- مردم ولايتمدار شهرهاي دماوند، رودهن، آبسرد، كيلان و آبعلي با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس همپاي تمامي مسلمانان جهان، شكوه و عظمت اين روز را به نمايش گذاشتند و فرياد مرگ بر اسرائيل سردادند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ مردم هميشه در صحنه شهرستان دماوند امروز در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با حضور در راهپيمايي روز قدس، انزجار و بيزاري خود را از رژيم جعلي و اشغالگر قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين اعلام كردند.
مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس به مركزيت شهر دماوند از ساعت 10:30 صبح از ميدان امام خميني (ره) به سمت مصلاي نماز جمعه آغاز شد و زن و مرد، پير و جوان با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل؛حمايت از فلسطين – حمايت از امام است، آزادي فلسطين – آزادي اسلام است؛ وصيت تمامي شهيدان، پيروزي از رهبري است و قرآن؛ اهل بصيرت پيرو رهبر است، در راه دين هميشه در سنگر است؛ حمايت از فقيه اصل دين است، محور اتحاد مسلمين است' از مردم مظلوم فلسطين حمايت كردند.
راهپيمايي روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان كه يادگار بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران است روز همبستگي دنياي اسلام و مردم آزاديخواه جهان با ملت مظلوم فلسطين است.
مردم هميشه بيدار شهرهاي آبسرد، كيلان، رودهن و آبعلي از ديگر شهرهاي شهرستان دماوند نيز با برپايي راهپيمايي روز جهاني قدس، تكليفي كه معمار كبير انقلاب اسلامي بر عهده آنان نهاده را به خوبي انجام دادند.

* قدس نقطه عطف تاريخ جهان اسلام است
سردار عليرضا فخاري، مشاور حوزه اقتصادي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در سخنراني راهپيمايي روز جهاني قدس كه با حضور مردم روزه دار و نمازگزار شهر دماوند برگزار شدگفت: امروز ملت ايران با حضور در راهپيمايي روز قدس ثابت كردند كه آرمان هاي امام راحل همواره زنده است.
وي افزود: امام خميني (ره) معتقد بودندكه مشكلات اصلي جهان آزادي خواه و به ويژه مسلمانان جهان، جريان استكباري و كشورهايي چون آمريكا و اسرائيل است و اگر امروز نابودي جريان صهيونيستي به عنوان يك آرمان در جهان اسلام مطرح است، دليل آن رفتار و كردار استكباري است و اين منش در ذات شيطان است.
مشاور حوزه اقتصادي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يكي از دلايل مخالفت نظام مقدس جمهوري اسلامي با اسرائيل را تئوري هاي افراطي صهيونيست در زياده خواهي، برتري نژادي و احساس حاكميت نسبت به همه بشريت دانست و بيان كرد: نخستين نقطه تعارض و تقابل نگاه نظام اسلامي با اسرائيل در همين نقطه است.
وي تعارض ديگر مسلمانان با اسرائيل را تصرف نخستين قبله گاه مسلمانان جهان اسلام دانست و افزود: دل همه مسلمان جهان براي آزادي قدس شريف مي تپد و ما براي جبران حقارت تاريخي در تصرف قبله مسلمانان حتما مبارزه خواهيم كرد و اگر اين حقارت جبران نشود تا ابد اين ننگ در پيشاني مسلمانان خواهد ماند.
سردار فخاري خاطرنشان كرد: حضور جريان صهيونيستي و رژيم اشغالگر در غرب آسيا ما را وادار مي كند تا در آن منطقه اي كه نقطه تقابل مسلمانان و مسيحيت است، سازش نكنيم و بايستيم تا منافع مسلمانان حفظ شود.
اين رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس حفظ اسرائيل را نخستين و مهم ترين گام راهبردي آمريكا دانست و گفت: آمريكا وجود اسرائيل را با نگاه، رفتار و آرمان يهوديت خود ساخته و تعريف شده پذيرفته است و به اهداف خود در تمامي عرصه ها از طريق اين رژيم صهيونيستي دست مي يابد.
فخاري گفت: هدف امروز اسرائيل تغيير نگرش ها از مسئله قدس به مسائل اجتماعي و سياسي است تا با تشكيل گروهك هاي ترورسيتي داعش، القاعده و ... به اهداف شوم خود دست يابد.
وي افزود: امروز اسرائيل با حربه هاي خودساخته توانسته ملت هاي مسلمان جهان را به جان هم بياندازند و با ايجاد جنگ هاي نيابتي، هزينه هاي امت اسلامي را بالا ببرد و اين كشورها را در جهت خدمت به خود قرار دهد و امروز وظيفه ما است تا آنقدر هزينه جمهوري اسلامي را افزايش دهيم كه فرصت طلايي از غرب براي مقابله با ايران به عنوان يك كشور اسلامي گرفته شود.
مشاور حوزه اقتصادي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هدف ديگر اسرائيل را شكستن حياي سياسي و اعتقادي در بين مسلمانان دانست و گفت: آنان توانسته اند با تحريف جامع از دشمني با ايران سهم كشورهاي اسلامي را در آن قرار دهند و اينگونه وانمود كنند كه چون جمهوري اسلامي كشور درجه يك محسوب مي شود، اين فرصت فراهم است تا در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و ... اقدامات پيشگيرانه براي اسرائيل فراهم شود.
وي نشان دادن چهره خشن از اسلام را از ديگر اهداف دشمن عنوان و خاطرنشان كرد: امروز همراهي كشورهاي به ظاهر مسلمان به ويژه سران آنان در جهت تامين اهداف نامشروع اسرائيل، نشان مي دهد همگرايي آنان در محاصره كردن نظام جمهوري اسلامي بي بديل است.
وي با بيان اينكه ايران اسلامي آماده مقابله با اهداف دشمن است، افزود: قدس و مسائل در پيرامون آن نقطه عطف تاريخ جهان اسلام است و نطقه اتحاد و انسجام امت اسلام بهانه ايي به نام قدس است و اين بهانه ارزشمند بوده و براي حفظ آن خواهيم كوشيد.
در پايان مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس، ضمن خواندن قطعنامه راهپيمايي شركت كنندگان پرچم هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را به نشانه انزجار از جنايات استكبار جهاني به آتش كشيدند.
تهرام/7246/1831