تهران- ايرنا- در جديدترين رده بندي فدراسيون جهاني شطرنج(فيده)، شطرنج ايران در رده چهلم جهان و پنجم قاره آسيا قرار دارد و استاد بزرگ احسان قائم مقامي و استاد بين المللي سارا سادات خادم الشريعه به ترتيب نفرات اول بخش آقايان و بانوان كشور هستند.

به گزارش روز جمعه ايرنا از روابط عمومي فدراسيون شطرنج، فهرست جديد ريتينگ بين‌المللي اول ماه جولاي ميلادي از سوي فدراسيون جهاني شطرنج اعلام شد و شطرنج ايران در جايگاه چهلم جهان و پنجم آسيا جاي گرفت.
در بخش شطرن جبازان مرد ايراني، احسان قائم مقامي با درجه 2569 موفق شد بار ديگر به صدر جدول بازگردد. پويا ايدني با ريتينگ (2560) در رده دوم قرار دارد و استاد بزرگ پوريا دريني با ريتينگ 2524 در جايگاه سوم جاي گرفت. امير رضا پور رمضانعلي، پرهام مقصودلو،عليرضا فيروزجا، محمد امين طباطبايي شاهين لرپري زنگنه، آرين غلامي و مسعود مصدق پور نيز به ترتيب در رده‌هاي چهارم تا دهم برترين شطرنجبازان ايراني قرار دارند.
در بخش بانوان ايراني سارا سادات خادم الشريعه با ريتينگ 2445 همچنان در صدر جدول قرار دارد. درسا درخشاني با ريتينگ 2405 و آتوسا پوركاشيان با ريتينگ 2335 نيز به ترتيب در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.
در بخش دختران جوان جهان، سارا سادات خادم‌الشريعه با ريتينگ 2445 همچنان در جايگاه سوم ايستاده است. در اين بخش درسا درخشاني با ريتينگ 2405 در مكان هفتم جاي دارد. خادم‌الشريعه در بخش بانوان جهاني نيز در جايگاه سي و هفتم رنكينگ جهاني است. در بين بانوان جهان هو يفان چيني همچنان صدرنشين است.
در جمع شطرنج‌بازان پسر جهان، پرهام مقصودلو ( 2501) نفر سوم مسابقات قهرماني كشور در جايگاه چهل و چهارم قرار گرفت. عليرضا فيروزجا قهرمان كشور با درجه 2481 در مكان شصتم است و محمد امين طباطبايي در جايگاه شصت و يك قرار دارد.
مگنوس كارلسن نروژي با ريتينگ 2855 همچنان نفر اول رنكينگ جهاني شطرنج است. ولاديمير كرامنيك روس با ريتينگ 2812 همچون ماه گذشته در جايگاه دوم است و فابيو كاروانو از آمريكا با ريتينگ 2810 در مكان سوم جاي دارد.
ورزشي**9129 ** 1569