سيد رهام حسيني در پيامي كه روز يكشنبه به ايرنا ارسال شد، افزود: اين كابل ساعت 12 و 50 دقيقه روز چهارشنبه هفته گذشته توسط پيمانكار شهرداري قطع شده بود.
وي بدون اشاره به ميزان خسارت وارده به اين شبكه ادامه داد: اين پارگي موجب قطعي و اختلال 48 ساعته در شبكه مخابراتي هرمزگان و شهر بندرعباس شده بود.
مديرعامل شركت مخابرات هرمزگان اضافه كرد: براساس استانداردهاي بين المللي كابل كشي و كانال سازي كليه خطوط مخابراتي در عمق يك متر و 50 سانتي متر تا يك متر و 80 سانتي متر انجام مي شود و پيمانكار شهرداري نيز از اين موضوع اطلاع داشته است.
معاون عمراني شهرداري بندرعباس پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام حفاري شهرداري بندرعباس براي اجراي يك پروژه شهري در بلوار افروز شهابيپور، گفته بود: شهرداري طبق روال هميشگي از دستگاههاي زيرساختي مانند مخابرات، گاز، آب و برق استعلام لازم جهت انجام حفاري ها را مي گيرد كه براي اجراي اين پروژه نيز اين اقدام صورت گرفته است.
عبدالرضا بهادر با اشاره قطع فيبر نوري كه موجب قطع بخشي از شبكه تلفن همراه در بندرعباس شده ، گفت: استعلام فني اشتباه شركت مخابرات علت اصلي اين اتفاق بوده است.
وي ادامه داد: طبق اعلام كارشناسان مجموعه مخابرات استان، در محل حفاري شهرداري بندرعباس، خطوط فيبر نوري بايد در عمق هفت متري زمين قرار ميداشت اما ما در عمق يك و نيم متري با آن مواجه شديم.
معاون شهرداري بندرعباس با تاكيد بر اينكه شهرداري در قطع فيبر نوري هيچ گونه قصوري نداشته است،گفت: انتظار داريم اشتباهات فني در ساير استعلام جهت اجراي پروژههاي ديگر دقيقتر باشد.
امير يگانه مدير شركت ارتباطات سيار نيز ضمن تاييد آسيب ديدگي شبكه فيبرنوري ، علت اين حادثه را حفاري پيمانكار شهرداري بر روي حوضچه مخابرات درحد فاصل چهار راه خانه نان تا مجتمع گفت وگوي تمدن ها عنوان كرد.
وي مدعي شد: اين اقدام پيمانكار شهرداري، بدون اطلاع شركت مخابرات هرمزگان انجام و موجب اختلال در ارتباط هاي تلفن هاي همراه اول و ديتا در هرمزگان شده است.
يك ميليون و 500 هزار مشترك فعال در استان هرمزگان از خدمات همراه اول استفاده مي كنند.
3219/2094
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
بندرعباس - ايرنا - مديرعامل شركت مخابرات هرمزگان گفت: اين شركت شبكه فيبرنوري را كه هفته پيش بر اثر برخورد بيل مكانيكي پيمانكار شهرداري قطع شده بود با تلاش كارشناسان ترميم كرد.