بیروت – ایرنا – حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن محكوم كردن جنایت تروریستی باندهای تكفیری داعشی در بازار الكراده بغداد پایتخت عراق تاكید كرد كه گروه تروریستی تكفیری داعش برای انتقام از شكست هایش، جنایت های تروریستی مرتكب می شود.

به گزارش ایرنا، در بیانیه حزب الله كه عصر یكشنبه صادر شد، آمده است: این جنایت هولناك كه نمازگزاران را در یكی از شب های پایانی ماه مبارك رمضان و در آستانه عید سعید فطر هدف گرفت،باردیگر نشان داد كه این مجرمان از ارزش هائی مانند حق و خیر، نفرت دارند و هدفشان نابود كردن زیربناهای جامعه های عربی و اسلامی و اصول ، ارزش ها و میراث آنها است.
«محمد الربیعی» رئیس كمیته امنیتی استانداری بغداد گفت كه قربانیان انفجار تروریستی منطقه الكراده واقع در مركز بغداد به 176 كشته و 180 زخمی رسیده است.
در بیانیه حزب الله آمده است: این جنایت تروریستی كه یك بازار تجاری مملو از مردم و مسجد محل ذكر نام خداوند و پیامبرش را هدف گرفته، تاكیدی است بر اینكه همه آزادگان و راستگویان جهان باید برای مبارزه با جنایتكاران تكفیری مورد حمایت برخی دولت های منطقه یكپارچه شوند و همكاری كنند.
در این بیانیه تصریح شده است:تكفیری ها با حمایت برخی دولت های منطقه، شب و روز برای نابود كردن كشورها و فتنه انگیزی و ایجاد دشمنی بین مردم اقدام می كنند تا به طرح های خبیثانه اربابان غربی خود خدمت و سیاست های آنها را اجرا كرده باشند.
حزب الله خاطرنشان كرده است: این جنایت زشت بعداز شكست های پی در پی گروه تروریستی داعش از رزمندگان عراق در بیشتر جبهه ها نشان می دهد كه تروریست ها به دلیل ناتوانی ها و عقب نشینی ها در میدان های نبرد، شهروندان بی گناه را هدف گرفته اند.
در بیانیه حزب الله تاكید شده است: این رفتار و جنایت، بهترین دلیل برای نابودی و انحطاط تروریست ها اعم از برنامه ریزان و مجریان جنایت های تروریستی است.
حزب الله در این بیانیه به ملت مظلوم و صبور، مرجعیت ، رهبران و دولت عراق تسلیت گفته و برای كشته ها رحمت الهی و برای زخمی های این جنایت تروریستی شفای عاجل و كامل را مسئلت كرده است.
خاورم ** 1324