تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

تهران – ايرنا – اتحاديه ملي معلمان انگليس (ان.يو.تي) كه بزرگترين اتحاديه صنفي معلمان اين كشور است، هشدار داد كه در نتيجه اعتراض و اعتصاب معلمان، فردا بسياري از مدارس انگليس تعطيل يا نيمه فعال خواهند بود.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي خبري نشريه 'ديلي ميل' اين اتحاديه به نمايندگي از هزاران معلم خواستار افزايش بودجه تخصيص يافته به مدارس، افزايش حقوق و دستمزد و رسيدگي به معضل سختي كار معلمان انگليس است.
صنف معلمان هشدار داده است كه فردا در نتيجه اعتصاب كادر آموزشي، بسياري از مدارس تعطيل است و يا ساعات درسي به علت كمبود معلم كاهش خواهد يافت.
«نيكي مورگان» وزير آموزش انگليس در واكنش به اعلام اين خبر، آن را براي آموزش كشور زيانبار توصيف كرد و نسبت به عواقب اين گونه تصميم ها بر آينده دانش آموزان هشدار داد.
وي گفت : اين اعتصاب ها به آموزش دانش آموزان لطمه خواهد زد، اسباب دردسر والدين را فراهم و وجهه معلمان را تخريب مي كند.
مورگان ادامه داد كه اين چنين اقدام ها، بازي هاي سياسي با آينده كودكان است كه اين سخنان با واكنش «كوين كورتني» دبيركل موقت اتحاديه ملي معلمان و سازمان دهنده اعتراضات فردا همراه شد.
بيش از 200 هزار نفر از اعضاي اين اتحاديه يعني بالغ بر 24.5 درصد از اعضا در نشست ماه مه (ارديبهشت) با اعتصاب هاي گاه و بيگاه براي احقاق حقوق معلمان موافقت كرده بودند.
با اين حال بر اساس قوانين جديد انگليس كه در همان ماه تصويب و بزودي اجرايي خواهد شد، تنها در صورت موافقت بيش از 50 درصد اعضاي يك اتحاديه، آن ها حق برگزاري تظاهرات هاي صنفي را خواهند داشت.
اتحاديه معلمان هشدار داده است كه با وجود قوانين جديد، با استناد به راي گيري هاي پيشين بار ديگر در آينده فراخوان اعتصاب سراسري خواهند داد.
اعتصاب و اعتراض هاي گروهي معلمان در انگليس سابقه طولاني دارد. ديگر اتحاديه هاي صنفي و كارگري اين كشور نيز طي سال هاي اخير بر سر حقوق و مزاياي خود و همچنين دست اندازي دولت به صندوق هاي بازنشستگي درگير چالشي مداوم با مقام هاي دولتي هستند.
اروپام ** 9386**1599