اروميه- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: اين نهاد افزون بر 900 شهيد اعم از معلم و دانش آموز تقديم انقلاب كرده است.

فريدون سيدمصطفوي روز دوشنبه در جلسه راهبري مستند سازي خاطرات دوران دفاع مقدس آموزش و پرورش آذربايجان غربي بيان كرد: با توجه به تعداد قابل توجه شهداي اين نهاد، دبيرخانه مستند سازي خاطرات دوران دفاع مقدس آموزش و پرورش آذربايجان غربي با هدف مستند سازي خاطرات رزمندگان و شهدا در استان راه اندازي مي شود.
وي اظهار كرد: تلاش مي شود تا بعد از جمع آوري خاطرات شهدا، مطالب ثبت و مستند سازي شده و براي آيندگان جمعبندي شود.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: اين نهاد در حضور و پشتيباني از جبهه ها فعال بوده و بايد اين تلاشها ثبت شود.
سيدمصطفوي افزود: برخي از رزمندگان دوران دفاع مقدس اقلامي را به همراه خود در منازل دارند كه ارزش معنوي بسيار بالايي را دارد كه اين آثار در قالب موزه جمع آوري و مستندسازي خواهد شد.
وي اضافه كرد: مطالب كتب درسي كه در پايه هاي مختلف به جبهه و جنگ اشاره كرده، جمع بندي شده و سهم استان از اين مطالب نيز احصا مي شود.
سيد مصطفوي اظهار كرد: تاكنون خاطرات 10 نفر از بازنشستگان فرهنگي استان جمع آوري و به صورت جداگانه منتشر شده است كه مي توان از آنها در راستاي تقويت نقاط ضعف آموزش و پرورش استفاده كرد.
به گزارش ايرنا، اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي در طول دوران دفاع مقدس 777 دانش آموز شهيد و افزون بر 140 معلم شهيد را تقديم انقلاب كرده است.
7125/1905