تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

ساری - ایرنا - معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به ورود تعداد زیادی مسافر در تعطیلات عید فطر به استان ، از پر شدن ظرفیت تخت های مراكز اقامتی خبرداد و گفت : اما تلاش برای فراهم كردن امكانات اقامتی بیشتر صورت گرفته است .

مهران حسنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اینكه ظرفیت تخت مراكز اقامتی مازندران مملو از مسافران شده است ، برنامه ریزی برای استفاده از فضای پارك های درون شهرها در دستور كار قرارگرفته است .
وی ادامه داد : تا پایان روز گذشته بیش از 800 هزار نفر شب اقامت در تعطیلات عید فطر امسال در استان مازندران ثبت شد كه پیش بینی می شود تعداد مسافران در این ایام حتی بیشتر از تعطیلات نوروزی شود .
معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت كه هم اكنون بیشترین حجم حضور و اقامت مسافران در شهرستان های غرب مازندران است .
وی افزود : مشاهدات میدانی و آمار ارسالی از مجموعه های اقامتی و پذیرایی مازندران نشان دهنده حضور بیشتر مسافران تعطیلات عید فطر در غرب این استان است .
حسنی ادامه داد : البته در دیگر شهرستان های مازندران نیز حجم بالای مسافران حضور یافتند.
براساس اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران هم اكنون 700 هزار نفر شب اقامت ظرفیت اقامتی رسمی و غیر رسمی این استان است .
این ظرفیت های اقامتگاهی رسمی شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی مانند خانه های مسافر ، ویلاها ، بوستان های شهری و جنگلی برای چادرخوابی است .
مازندران با جاذبه های طبیعی ، جنگل های سر سبز ، سواحل چشم نواز دریای خزر و آثارتاریخی سهم ۲۰ درصدی از ۶۴ میلیون نفرشب اقامت مسافران نوروزی كشوردر سال جاری را به خود اختصاص داد.
2096/1654 /1484