كوالالامپور- ایرنا – یك بالگرد نظامی ارتش اندونزی روز جمعه در آخرین سانحه هوایی نیروهای مسلح این كشور جنوب شرق آسیا بر روی یك خانه مسكونی در جاوه مركزی سقوط كرد و دستكم دو نفر كشته و سه نفر دیگر مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا، این بالگرد نظامی در جزیره اصلی جاوا و در منطقه ای در حومه شمال 'یوگیاكارتا' سقوط كرد.
'یوگیاكارتا' یكی از شهرهای منطقه ویژه یوگیاكارتا اندونزی است كه به مركز هنر كلاسیك و فرهنگ جاوه شهره است.
سرلشكر 'آرمی جاسواندی' از ارتش اندونزی به شبكه تلویزیونی مترو، گفت این بالگرد ساقط شده در زمان حادثه پنج سرنشین داشت.
وی گفت كه دو سرنشین بالگرد در زمان حادثه كشته شدند و سه تن دیگر دچار مصدومیت های زیادی شده اند.
فیلم منتشر شده نشان می دهد این بالگرد نظامی عصر جمعه با یك دیوار خانه ای برخورد كرده و این ساختمان نیز دچار آسیب قابل توجهی شده است.
'بامبانگ سولیستیو' رئیس سازمان جستجو و نجات اندونزی، گفت گزارش های اولیه نشان می داد 6 نفر در این بالگرد بودند كه سه نفرشان كشته شده اند، اما تحقیقات هنوز در جریان است.
ارتش اندونزی طی دو سال اخیر با سوانح هوایی مختلفی از سقوط بالگرد تا سقوط هواپیمای نظامی با بیش از 100 سرنشین بر روی منطقه مسكونی مواجه شده است.
یك بالگرد نظامی ماه مارس در مركز اندونزی سقوط كرد و در نتیجه 12 نفر كشته شدند. یك هواپیمای نظامی نیز ماه گذشته بر روی یك خانه در یك منطقه پر جمعیت در طول یك پرواز آزمایشی سقوط كرد و خلبان و دو نفر در این ساختمان كشته شدند.
شهر 'مدان' در جزیره سوماترا اندونزی نیز سال گذشته شاهد سقوط یك فروند هواپیمای 'هركول سی-130' در یك محله مسكونی بود كه در نتیجه 142 نفر جان خود را از دست دادند.
اندونزی از صنعت هوایی نسبتا فرسوده ای برخوردار است و سوانح هوایی مختلف نشان داد ناوگان هوایی این كشور و سایر تجهیزات آن نیازمند بازسازی است.
مقامات نیروی هوایی اندونزی نیز علت اصلی سقوط هواپیما 'هركول سی – 130' ارتش را كه بیش از 50 سال عمر داشت، از كار افتادن موتور اعلام كردند.
آساق**1611