شیراز- ایرنا- نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش كشور در استان فارس با اشاره به رقابت 71 هزار و 819 نفر در این استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها گفت: حدود 60 درصد شركت كنندگان در كنكور در كشور و استان فارس را خانم ها و 40 درصد را آقایان تشكیل می دهند.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، سید محسن تقوی افزود: تعداد داوطلبان كنكور سراسری امسال نسبت به سال گذشته در سطح كشور حدود 17 هزار نفر كاهش یافته است.
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه شیراز بیان كرد: كنكور سراسری امسال، روزهای پنج شنبه و جمعه 24 و 25 تیر ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
تقوی گفت: داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان های خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شركت می كنند.
به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، داوطلبان تا ساعت 24 چهارشنبه 23 خردادماه مهلت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و پرینت كارت اقدام كنند.
وی اظهار كرد: چنانچه در كارت های داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش دایر است.
تقوی در ادامه به بیان آمار داوطلبان كنكور امسال پرداخت و گفت: در كل كشور 860 هزار و 110 نفر متقاضی وجود دارد كه از این تعداد 71 هزار و 819 نفر در استان فارس و 30 هزار و 309 نفر در شهر شیراز هستند.
وی افزود: كنكور سراسری امسال در 35 شهر استان فارس و 16 حوزه در شیراز برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستانها به رفع مشكل داوطلبان می پردازند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: امسال 519 هزار و 488 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 162 هزار و 879 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 161 هزار و 500 نفر در گروه علوم انسانی، 115 هزار و 711 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و 54 هزار و 697 نفر در گروه آزمایشی هنر در سراسر كشور به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: با احتساب افرادی كه در 2 گروه آزمایشی ثبت نام كرده اند، یك میلیون و 14 هزار و 275 داوطلب در كنكور امسال در سر جلسه امتحان حضور می یابند.
وی افزود: در استان فارس هم 44 هزار و 535 نفر در گروه آزمایشی تجربی، هشت هزار و 942 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، هشت هزار و 125 نفر در گروه علوم انسانی، 6 هزار و 746 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و سه هزار و 471 نفر در گروه آزمایشی هنر ؛ به رقابت می پردازند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز با اشاره به حساسیت بالای كنكور سراسری و تاكید بر برگزاری صحیح و سالم آن بیان كرد: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته با همه توان این آزمون را برگزار كرده و موفق شده است لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری كنكور سراسری از آن خود كند.
دكتر تقوی در پایان سخنانش به ظرفیت پذیرش دانشجو و تسهیلات ویژه دانشگاه شیراز برای پذیرفته شدگان ممتاز كنكور سراسری اشاره كرد و گفت: امسال حدود دو هزار دانشجو در مقطع كارشناسی دانشگاه شیراز پذیرفته می شوند و دانشگاه شیراز با حدود 70 سال سابقه درخشان علمی آماده پذیرش دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان است.
وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از داوطلبانی كه رتبه های برتر آزمون ورودی را كسب كرده اند دانشگاه شیراز را به دلیل ویژگی های خاص آن انتخاب می كنند.
2027 / 1876