بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با بيان اينكه هرمزگان جزء پنج استان برتر كشور در كسب درآمدهاي مالياتي است و به اندازه هشت استان كشور درآمد دارد، گفت: ما با همين درآمدهايي كه در استان وصول مي شود مي توانيم هرمزگان را اداره كنيم اما هنوز نظام درآمد هزينه در كشور اجرايي نشده است.

به گزارش دوشنبه خبرنگار ايرنا، جاسم جادري در ديدار با مديران و كاركنان اداره كل امور مالياتي استان هرمزگان كه به مناسبت هفته ماليات برگزار شد، با تبريك و گراميداشت هفته ماليات، اظهار داشت: اين افتخاري براي هرمزگان است كه درآمدهاي ارزش افزوده مالياتي استان سال به سال افزايش يافته كه اين امر ناشي از زحمات و همت كاركنان امور مالياتي هرمزگان بوده است.
وي افزود: امروز در دنيا بسياري از كشورها براساس درآمد مالياتي اداره مي شوند و سهم ماليات در سازندگي كشورها بسيار بالاست اما در كشورهايي كه درآمد نفتي دارند نقش ماليات كمرنگ است.
جادري تصريح كرد: برخي شركت هاي بزرگ در استان هرمزگان فعاليت مي كنند اما ماليات خود را در استان ديگري پرداخت مي كنند كه ماليات اين شركت ها بايد در استان وصول شود .
استاندار هرمزگان بر لزوم فرهنگ سازي مالياتي تاكيد كرد و اظهار داشت: ماليات حقي است كه متعلق به همه مردم است و همه وظيفه داريم ماليات را پرداخت كنيم.
16 تير ماه در تقويم مناسبتي كشور به عنوان روز ملي ماليات نامگذاري و در همين رابطه «هفته ماليات» با هدف فرهنگ سازي و توجه بيشتر به موضوع ماليات از 16 تا 23 تير تعيين شده است.
7198/ 6048