به گزارش خبرنگار ایرنا محسن پور سید آقایی روزسه شنبه با حضور در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در اواخر سال 92 از شورای شهر و شهرداران منطقه برای تعیین تكلیف اراضی اطراف خطوط راه آهن و رفع مشكلات مناطق 17 و 18 دعوت كرد و با حضور آنان صورت جلسه ای تهیه شد.
وی گفت: از آنجاییكه شهرداری با سیاست راه آهن برای ایجاد فضای تجاری و فرهنگی در اراضی راه آهن موافق نبود، مقرر شد كه شهرداری متولی زمین های راه آهن در این دو منطقه شود.
سیدآقایی افزود: بر این اساس اراضی راه آهن در اختیار شهرداری قرار گرفت و قرار بر این شد معادل آن زمین و یا معادل ریالی ارزش زمین ها را به راه آهن بدهد.
وی با بیان اینكه از مجموع بندهای صورت جلسه، شركت راه آهن وظایف خود را انجام دادخاطر نشان كرد كه تعریض قلعه مرغی، ایجاد گذر خیابان امین الملك، ایجاد گذر صدقی، تعریض خیابان آیت الله سعیدی از سوی شهرداری در زمین های راه آهن انجام شده است.
آقایی با تاكید بر اینكه این مصوبه در تیر ماه سال 94 مورد موافقت و ابلاغ مدیر كل املاك شهرداری تهران قرار گرفت افزود: از آن تاریخ تاكنون، شركت راه آهن به دلیل مشغله شهردار، موفق به گرفتن وقت از شهردار برای رفع مشكل نشده است.
وی تاكید كرد: بهتر است به جای پیغام رسانه ای در عمل برای رفع مشكلات قدم برداریم.
وجود مشكلات شهروندان و ساكنان اطراف خطوط راه آهن در مناطق 17 و 18 موجب شد تا مدیرعامل راه آهن به جلسه علنی شورای شهردعوت شود.
*دود قطارهای دیزلی شهروندان مناطق17 و 18 را آزار می دهد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشكلات مردم مناطق 17 و 18 گفت: دود قطارهای دیزلی كه از این مناطق می گذرند، شهروندان را آزار می دهد.
مهدی چمران در این نشست نیز افزود: فن های بزرگ علاوه بر صدای زیاد، دود ناشی از تردد قطارهای دیزلی از تونل را در منطقه تخلیه می كند.
چمران با اشاره به اینكه در بسیاری از شهرها در دنیا قطار از شهرها عبور می كند گفت: در سایر شهرهای دنیا قطارها برقی است اما در كشور ما دیزلی است.
وی با بیان اینكه عبور خطوط راه آهن از مناطق شهری موجب ناامنی نیز شده است افزود: در مناطق 17 و 18 در محل عبور خطوط راه آهن امنیت وجود ندارد.
چمران با تاكید بر اینكه معضل تونل راه آهن و زمین های اطراف در مناطق 17 و 18 باید رفع شود خاطر نشان كرد: وجود تونل یك فرصت است و انتظار داشتیم دو خط تونل به مترو واگذار شود.
الهه راستگو عضو شورای شهر تهران گفت: گذر خطوط راه آهن از مناطق شهری، فضای نا امن شهری در این مناطق ایجاد كرده است.
وی افزود: حضور معتادان و افراد خطر آفرین در این منطقه موجب شده تا امنیت بانوان و خانواده ها مختل شود درحالیكه مدیریت شهری سعی دارد تهران را شهر دوست دار كودك معرفی كند
وی با اشاره به اینكه بخشی از خطوط به زیر زمین منتقل شده گفت: شركت راه آهن اجازه دهد تا فضای حاصل از انتقال خطوط به زیر زمین به فضای سبز برای شهروندان تبدیل شود.
تهران/7244/1109//1348//1831
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
تهران- ایرنا- مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشكلات ساكنان حاشیه خط راه آهن در مناطق 17 و 18 تهران گفت: شركت راه آهن به تعهدات خود در این مناطق عمل كرده اما شهرداری هنوز تعهداتش را اجرایی نكرده است.