اردبيل - ايرنا - فرماندار كوثر گفت: توجه به ارتقاي كيفيت زندگي جامعه هدف توسط بهزيستي ضرورت دارد.

به گزارش ايرنا ، عليرضا عليپور روز چهارشنبه در جلسه بررسي مسائل و مشكلات حوزه بهزيستي شهرستان كوثر افزود: توانمند سازي مددجويان براي اشتغال و استقلال مالي بايد در اولويت بهزيستي قرار بگيرد.
وي گفت: نقش بهزيستي در جلوگيري از معلوليت در جامعه راهبردي و مهم است و تحقق اين مهم نيازمند ابتكار و خلاقيت كاركنان زحمتكش اين سازمان است.
فرماندار كوثر ادامه داد: برنامه ريزي هاي گسترده اي با هدف كاهش آسيب ها ، فعاليت هاي پيشگيرانه و توانمند سازي مددجويان انجام شده و اميدواريم نتيجه آن به حضور فعال مددجويان در جامعه منجر شود.
او افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتي بايد زمينه مشاركت بخش خصوصي و خيرين در بهزيستي فراهم شود.
وي كار و فعاليت در بهزيستي را سخت و طاقت فرسا دانست و افزود: كاركنان بهزيستي با دردمندترين افراد جامعه سر و كار دارند و زحمت آنها قابل تقدير است.
عليپور گفت: بيش از يك هزار نفر از جمعيت اين شهرستان زيرپوشش بهزيستي قرار داشته و مشمول دريافت خدمات حمايتي هستند.
رييس اداره بهزيستي شهرستان كوثر نيز گفت: اين اداره در سال گذشته در چهار حوزه امور اجتماعي ، توانبخشي ، پيشگيري و مشاركت هاي مردمي خدمات قابل توجهي به مددجويان زيرپوشش ارائه كرده است.
محسن جعفري افزود: پرداخت كمك هاي نقدي بلاعوض به توانخواهان ، تحويل وسايل كمك توانبخشي ، ارائه خدمات مشاوره و مددكاري به مراجعه كنندگان ، پرداخت كمك هزينه ازدواج به توانخواهان ، پرداخت حق بيمه به زنان سرپرست خانوار و واريز مستمري به خانواده هاي مورد حمايت بهزيستي بخشي از فعاليت هاي بهزيستي در حوزه هاي مختلف است.
شهرستان كوثر به مركزيت شهر گيوي در 85 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
7123/6018