يزد - ايرنا - رئيس دفتر شوراي نگهبان استان يزد گفت: تشكيل اين نهاد مقدس به فرمان حضرت امام خميني (ره) از مهمترين ثمرات و دستاوردهاي ماندگار و سرنوشت ساز انقلاب اسلامي است .

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد ناصر محمدي روز شنبه به مناسبت 26 تيرماه سالروز تشكيل شوراي نگهبان قانون اساسي در گفت و گو با خبرنگار يزد افزود: انقلاب اسلامي بركات فراوان به همراه داشته كه بدون شك نهاد شوراي نگهبان يكي از مهمترين آنها محسوب مي شود .
وي ادامه داد: اين نهاد مقدس با حضور نيروهاي مومن ، فداكار ، انقلابي و بصير در 37 سال گذشته در بخش هاي مختلف به خوبي وظايف خود را در حفظ و حراست از انقلاب اسلامي و ارزش ها انجام داده است .
اين مسئول در ادامه به عملكرد اين دفتر در يكسال گذشته در استان يزد اشاره و خاطر نشان كرد: خوشبختانه ناظران و سر ناظران زير پوشش ، تمامي وظايف خود را در چارچوب مقررات در انتخابات ها انجام داده اند .
محمدي گفت: انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در سطح استان يزد با كوچكترين مشكل و خيلي پرشور ، دشمن شكن ، سالم و قانونمند برگزار شد كه خود گوياي روحيه انقلابي ، تدين و بيداري اين مردم فهيم است .
وي تاكيد كرد: عليرغم اهميت و نقش شوراي نگهبان طبق مقررات نظام و قانون اساسي هنوز مردم به جايگاه و رسالت و كاركرد اين نهاد به خوبي آشنا نيستند كه بر فرهيختگان ، افراد تاثير گذار و حتي رسانه هاي گروهي است بيش از گذشته نسبت به معرفي شوراي نگهبان فعاليت كنند .
رئيس دفتر شوراي نگهبان در استان يزد ادامه دارد: هم اكنون افزون بر چهار هزار ناظر آماده و آمورش ديده با اين شورا در يزد و 9 شهرستان تابعه استان در طول سال همكاري و فعاليت مستمر دارند .
محمدي گفت: بر حسب نياز براي ناظران و سر ناظران دوره هاي مختلف آموزشي و جلسات فرهنگي و توجيهي با حضور كارشناسان مجرب برگزار مي شود كه با استقبال خوب آنها مواجه شده است .
وي از تمامي دستگاه ها اجرايي و نهادهاي مختلف خواست تا بيش از گذشته با اين نهاد در تعامل باشند كه انجام اين امر يك وظيفه و به نفع نظام و مردم خواهد بود .
اين مسئول از مردم استان يزد خواست تا هرگونه سوال و پيشنهادي دارند با تلفن 38240005، 38240500 و 38240900 تماس بگيرند .
محمدي گفت: شوراي نگهبان در طول سال فعاليت دارد و بر اساس مقررات نظام با جديت و قوت با همكاري مردم ولايتمدار و دستگاههاي اجرايي و نهادها ماموريت هاي خود را انجام مي دهد .
7536/ 6197