ياسوج - ايرنا - مدير شعب بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد از افزايش سقف تسهيلات ساخت مسكن، تسهيل شرايط اعطا و شتاب بخشي در پرداخت آن در استان خبر داد.

مهدي آل وردي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بانك مسكن كشور در راستاي خروج اقتصاد از ركود و كمك در اين زمينه رويكرد و سياست باز اعتباري در حوزه ساخت مسكن را در پيش گرفته است.
وي بيان كرد: به همين منظور به متقاضيان ساخت دو واحد مسكوني و بيشتر از آن مشروط به داشتن سند و پروانه صادره از سوي شهرداري به ازاي هر واحد تا سقف يك ميليارد و 300 ميليون ريال در ياسوج و يك ميليارد ريال در ديگر شهرهاي كهگيلويه و بويراحمد با نرخ سود 18 درصد تسهيلات ساخت اعطا مي ‌كند.
وي در زمينه روند پرداخت و مدت زمان لازم براي اعطاي تسهيلات به متقاضيان، عنوان كرد: بانك مسكن كشور از سال 95 نقش حمايتي خود در بسته‌ خروج از ركود اقتصادي را ايفا كرد و زيرساخت لازم براي اين خدمت را نيز فراهم كرده است.
آل وردي ابراز داشت: متقاضي مي تواند با خيال آسوده از امروز براي ساخت مسكن اقدام كند و از حمايت بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد نيز بهره‌ مند شود.
مدير شعب بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد افزود: متقاضيان در صورت تكميل بودن مدارك مي توانند كمتر از 10 روز قرارداد مشاركت با بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد امضا كنند و پس از حداقل 20 درصد پيشرفت فيزيكي واحد مسكوني نيز نخستين قسط از تسهيلات را دريافت كنند.
آل وردي گفت: اقساط بعدي تسهيلات نيز متناسب با پيشرفت فيزيكي واحد مسكوني و تاييد كارشناسان بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد پرداخت مي‌ شود.
وي با اشاره به دو طرح ويژه ديگر براي انبوه ‌سازان مسكن در كهگيلويه و بويراحمد، بيان كرد: در طرح تضمين معاملات هر انبوه ساز مسكن در اين استان كه قصد فروش واحد مسكوني خود را به صورت قسطي دارد مي‌ تواند از تضمين بانك مسكن استان برخوردار شود.
آل وردي اظهار كرد: بسياري از انبوه‌ سازان مسكن در كهگيلويه و بويراحمد تمايل به اين كار داشتند اما خطرپذيري واريز نشدن اقساط از سوي خريدار مانع از انجام معامله مي ‌شد.
وي عنوان كرد: با اين طرح بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد خيال انبوه ‌ساز مسكن آسوده مي ‌شود زيرا بانك مسكن استان يك ميليارد و 500 ميليون ريال از اين معامله را با حداكثر قسط ماهانه 30 ميليون ريال تضمين مي‌ كند.
آل وردي ابراز داشت: اين بدان معناست كه چنانچه خريدار قسط خود را واريز نكند بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد در سررسيد ماهانه مبلغ توافق شده را به حساب فروشنده واريز خواهد كرد.
مدير شعب بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد در زمينه طرح ويژه دوم براي انبوه سازان مسكن در اين استان، افزود: اين طرح نبود اطمينان بين پيش خريدار و پيش فروشنده را از بين مي‌ برد.
آل وردي گفت: سازندگان مجتمع ‌هاي مسكوني كه قصد پيش‌ فروش واحدهاي خود را دارند به دشواري مي‌ توانند پيش‌ خريدار پيدا كنند زيرا تضمين محكمي براي انجام تعهدات طرفين وجود ندارد.
وي بيان كرد: حساب اماني بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد بر اساس قرارداد بين پيش فروشنده و پيش خريدار مبالغ مورد توافق را از پيش‌ خريدار دريافت كرده و در حساب اماني نگه مي‌ دارد و پس از تاييد كارشناس بانك به نسبت پيشرفت فيزيكي واحد مسكوني مبلغ را به حساب سازنده انتقال مي ‌دهد.
آل وردي اظهار كرد: با اين طرح خيال طرفين آسوده مي شود كه مبالغ صرف پروژه شده و احتمال سوء استفاده به حداقل مي ‌رسد.
وي تسهيلات مسكن بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد را متنوع دانست و عنوان كرد: اعتبار كافي براي پرداخت تسهيلات ساخت مسكن به متقاضيان در اين استان وجود دارد اما ممكن است از نظر زماني اين شرايط پرداخت محدود باشد.
آل وردي ابراز داشت: لازم است كه متقاضيان ساخت مسكن در كهگيلويه و بويراحمد براي استفاده از چنين فرصت ارزنده اي به اين نكته مهم توجه داشته باشند.
وي تسهيلات ساخت مسكن انفرادي را جزو امكانات جديد بانك مسكن كهگيلويه و بويراحمد اعلام كرد و افزود: علاوه بر انبوه سازان متقاضيان ساخت واحدهاي مسكوني انفرادي نيز مي‌ توانند در ياسوج تا سقف 800 ميليون ريال و در ديگر شهرهاي استان تا 700 ميليون ريال تسهيلات ساخت مسكن انفرادي دريافت كنند.
آل وردي نرخ تسهيلات بدون سپرده را 18 درصد دانست و گفت: دارندگان حساب صندوق مسكن تسهيلات را ارزانتر و با نرخ 11 درصد دريافت خواهند كرد.
7535/6162