سنندج- ايرنا- تفاهم ‌نامه مابين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با آموزش و پرورش كردستان به منظور ارتقاي شاخص هاي فرهنگي و تربيتي كودكان و نوجوانان استان در سطح مدارس و كانون هاي فرهنگي و تربيتي، منعقد شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان استان مديركل كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان كردستان با اعلام اين خبر افزود: همكاري مشترك دو نهاد و بهره گيري از تمام امكانات به رشد و پويايي و بالندگي كودكان و نوجوانان كمك مي كند و برنامه ريزي مناسبي در جهت ارتقاي شاخص هاي فرهنگي كودكان و نوجوانان خواهد بود.
سهيلا شيخي ترسيم چارچوب و تنظيم شيوه ها و زمينه هاي همكاري مشترك حوزه هاي فرهنگي كتاب و كتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه بويژه با تسهيل دسترسي كودكان و نوجوانان، مربيان و خانواده ها به كتاب و محصولات فرهنگي و فراهم كردن امكان عرضه اين محصولات در مدارس را از موضوعات تفاهم نامه عنوان كرد.
وي عرضه كتاب و محصولات فرهنگي كانون در مدارس، ايجاد نمايشگاه هاي عرضه محصولات فرهنگي كانون در مدارس، انجام فعاليت هاي فرهنگي و كتاب رساني و بهره گيري متقابل از ظرفيت هاي آموزش و پرورش، همكاري در برگزاري كلاس هاي هنري و هماهنگي با شهرستان ها و مناطق و مدارس روستايي براي حضور مربيان كتابخانه هاي سيار روستايي كانون در مدارس روستايي را از ديگر موضوعات تفاهم نامه كانون و آموزش و پرورش استان بيان كرد.
شيخي بهره مندي از امكانات و برنامه هاي فرهنگي بويژه نمايش فيلم و تئاتر، همكاري و تلاش در برگزاري كارگاه هاي نويسندگي، نقد ادبي، نمايشنامه نويسي با حضور كارشناسان كانون در سطح مدارس و كانون هاي تربيتي و امكان حضور دانش آموزان در مركز علوم و نجوم كانون در شهرستان سنندج را از ديگر اهداف اين تفاهم نامه عنوان كرد.
20 مركز فرهنگي هنري ثابت، دو كتابخانه سيار روستايي در استان كردستان به كودكان و نوجوانان خدمات ارايه مي كنند.
7352/6108