اردستان، كاشان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: در حال حاضر مشكل دفن اصولی پسماند در روستاهای شهرستان وجود دارد و باید محل هایی برای تجمیع دفن زباله های روستایی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حسین شواخی روز دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اردستان، آموزش و فرهنگ سازی، تفكیك و جداسازی در مبدا و ایجاد مركزهای بازیافت را از راهكارهای اصلی جهت ساماندهی مدیریت پسماندهای شهری اعلام كرد.
وی با بیان اینكه روزانه بالغ بر هفت تن زباله در روستاهای اردستان جمع آوری می شود خاطرنشان كرد: در این بین شاهد مشكلات زیست محیطی و بهداشتی در حاشیه های روستاها به دلیل نبود مكان مناسب دفن زباله هستیم.
شواخی با بیان این كه باید طرح تفكیك زباله از مبدا در دستور كار قرار بگیرد، ایجاد ایستگاه بازیافت را در جهت فرهنگ سازی مناسب دانست و گفت: 50 سطل زباله مكانیزه توسط شهرداری های اردستان و زواره جهت جمع آوری اصولی زباله ها در این دو شهر نصب شده است.
وی از تولید روزانه 50 تن زباله در شهرستان اردستان خبر داد و گفت: در حالی این میزان تولید دو برابر استاندارد است كه شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد محل دفن زباله ها را بر اساس ضوابط پیش بینی كرده اند.
شهرستان اردستان با 45 هزار جمعیت در شمال شرقی مركز استان اصفهان واقع شده است.
7408/7431