بندرعباس- ایرنا- فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: 23 مامور دولتی در سازمان مرتبط و 17 قاچاقچی كالا در پرونده ای به ارزش یك هزار و 900 میلیارد ریال در هرمزگان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملكی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: متهم اصلی این پرونده یكی از بازاریان بزرگ است كه در پوشش واردات اسباب بازی، سایركالاها را با استفاده از اسناد جعلی و تبانی و تطمیع و پرداخت رشوه، بدون پرداخت عوارض گمركی قانونی وارد كرده است.
وی ادامه داد: این تخلفات گسترده درقالب یك باند سازمان یافته از شهرهای مختلف كشور انجام می شد كه به دنبال ورود نیروی انتظامی هرمزگان به این پرونده، سرشبكه های اصلی این باند اقدام به فراخوان و تشكیل نشست اضطراری در بندرعباس كردند كه با توجه به شناسایی، تعقیب و مراقبت های قبلی ، بسیاری از افراد این باند در محل تشكیل این نشست در بندرعباس دستگیر شدند.
به گفته سردار ملكی میلیاردها تومان اموال منقول و غیرمنقول از اعضای این شبكه كشف شد و از محل تجمع اصلی آنان مقدار قابل توجهی اسناد و مدارك جعلی شركت های صوری، پلمب تقلبی كشورهای مختلف كشف و صورت حساب های گردش مالی و اسناد پرداخت رشوه نیز به دست آمده است.
وی تاریخ كشف اولین محموله كالای قاچاق این باند را اسفند سال گذشته و به تعداد 11 كانتیر در ایست بازرسی شهید میرزایی بندرعباس اعلام كرد كه به دنبال آن حدود 200 كانتینر دیگر كالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاكنون از این باند كشف شده است.
فرمانده انتظامی هرمزگان اطلاعات و محتوای خبری مربوط به این پرونده را كه دوشنبه شب در یكی از رسانه ها منتشر شد نادرست دانست و آن را تكذیب كرد.
2094/1138 /1484