سنندج- ايرنا- رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان گفت: حجم كاري و مسووليت هاي موجود در اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان مي طلبد بيشتر به اين اداره كل از لحاظ اعتبار و توسعه نيروي انساني ياري رساند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان، بهرام نصرالله زاده درجريان بازديد از اين اداره كل افزود: حل مشكلات درون سازماني و برون سازماني اداره كل ميراث فرهنگي كردستان و شهرستانهاي تابعه از جمله دغدغه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان است و دليل اين پيش امدن اين وضعيت نيز انباشت اين مشكلات در سالهاي گذشته بوده است.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان نيز در اين ديدار به برخي مشكلات و كاستي هاي موجود در اين اداره اشاره كرد و گفت: اعتبارات بسيار اندك عمراني و جاري، كمبود شديد نيرو، مشكل تبديل وضعيت نيروهاي باسابقه و قراردادي، فضاي ناكافي اداري، مشكلات مربوط به وسايل نقليه، حجم بسيار زياد اهداف و وظايف سازمان و خواسته هاي مردم از جمله اين مشكلات است.
سيد محسن علوي از رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي استان خواست رفع مشكلات طولاني مدتي كه گريبان گير سازمان هست را در اولويت قرار داده و در جهت رفع آنها اين اداره را ياري و همراهي نمايد.
در اين بازديد رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان از نزديك با مشكلات و كاستيهاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آشنا شد و قول داد با همكاري مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان، حل مشكلات و مرتفع نمودن كاستي ها را در اولويت قرار دهد.
در حاشيه اين بازديد دكتر بهرام نصراللهي زاده رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي و محسن علوي مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان كردستان با استاد نامدار هادي ضياالديني در حين ساخت مجسمه يادمان شهداي شيميايي كردستان در عمارت خسرواباد سنندج ديدار كردند.
استان كردستان به عنوان استاني فرهنگي شناخته شده است و از تاريخچه مهمي برخوردار است كه اين استان را در سطح كشور منحصر به فرد كرده است.
مكانهاي بكر و ديدني كردستان از لحاظ زيست محيطي در كنار قابليت هاي تاريخي، كردستان را به استاني با ظرفيت هاي مناسب براي رشد گردشگري تبديل كرده است دولت نيز با شناخت اين قابليت ها و سعي در حفظ و شناساندن آنها همزمان براي گسترش گردشگري تلاش كرده است.
اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يكي از سازمانهاي فعال و تلاشگر در زمينه خدمت به فرهنگ و ميراث فرهنگي كشور است.
1904