تهران - ايرنا - دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: خانواده بايد اوقات فراغت فرزندان را رهبري و مديريت كند و دستگاه‌هاي ديگر در كنار خانواده هستند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، حامد علامتي ‌با بيان اينكه خانواده بايد محور برنامه‌هاي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باشد، به ارائه تعريفي از اوقات فراغت پرداخت و افزود: اوقات فراغت، تجربه زندگي، يك نياز اساسي براي زيستن، فرصت براي يادگيري، خلاقيت و نوآوري، مي‌باشد.
وي گفت: كارشناسان تعليم و تربيت بر اين باورند كه بحث اوقات فراغت درون خانواده‌ها مديريت مي‌شود و نهادهايي مانند اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان براي اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌هاي مشخصي را ارئه مي‌كند و در اين حال كه حق انتخاب را به دانش‌آموزان داده است و دانش‌آموزان مي‌توانند با علاقه و استعدادي كه به هر برنامه دارند در آن برنامه جذب شوند و با اين كار مي‌توان گفت كه كشف استعدادهاي دانش‌آموزان را نيز رقم خواهد زد.
علامتي خاطر نشان كرد: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در بحث اوقات فراغت به چهار مولفه اصلي توجه دارد كه مولف اول كشف خود دانش‌آموز است، آموزش و مهارت‌هاي مختلف مولفه‌ي دوم است و مولفه سوم خلاقيت و ابتكار است كه بايد در اين راستا در دانش‌آموزان موج بزند و آموختن خواندن به كودكان و نوجوانان امري است كه نبايد مورد غفلت قرار گيرد و دانش‌آموزان بايد با لذت و آگاهي به سراغ كتاب بروند و با آن زندگي كنند و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان بر اين اساس محيط امن و سالمي را براي بروز خلاقيت‌ها و نوآوري دانش‌آموزان ايجاد كرده است.
وي گفت: نبايد به اين موضوع نگاه كنيم كه اوقات فراغت تنها به فصل تابستان و فراغت دانش‌آموزان از دوران تحصيل خلاصه مي‌شود بلكه فراغت دانش‌آموزان در طول سال است و خانواده‌ها بايد براي اين فراغت برنامه‌اي منسجم داشته باشند
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان برنامه‌هايي كه به دانش‌آموزان ارائه مي دهد سه ويژگي اصلي را مد نظر قرار مي‌دهد كه اين سه ويژگي رويكردهاي اتحاديه است كه نه تنها در اوقات فراغت بلكه در تمام طول سال تحصيلي و حتي عمر انسان‌ها بسيار حائز اهميت است و آن هم برنامه‌هاي معرفتي و معنوي است كه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان با برگزاري هيئت‌هاي انصارالمهدي(عج)، خيمه‌هاي معرفت و حلقه‌هاي معنوي اين محور مهم را به دانش‌آموزان درس مي‌دهند و برنامه‌هاي مهارتي - تشكيلاتي دومين رويكرد مي‌باشد كه دانش‌آموزان در برنامه‌هاي اتحاديه اين محور را فرا مي‌گيرد و رويكرد علمي و درسي كه محور سوم برنامه‌هاي اتحاديه مي‌باشد كه با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي دانش‌آموزان در جهت رشد علمي نوجوانان حركت مي‌كند.
فراهنگ ** 1085 ** 1071