كرج- ايرنا- رئيس اداره دامپزشكي كرج از اجراي طرح جمع آوري طيور زنده درسطح اين شهرستان خبرداد.

به گزارش ايرنا از دامپزشكي استان البرز، محمود خدري روز چهارشنبه افزود: به منظور جلوگيري از هرگونه فروش طيور زنده در سطح شهر و جلوگيري از سرايت بيماريهاي مشترك به انسان، برنامه عملياتي جمع آوري طيور زنده از مراكز عرضه غير محاز در سطح شهرستان كرج با حضور اداره محيط زيست، شهرداري كرج و دامپزشكي به اجرا درآمد.
وي اظهار داشت: متاسفانه به رغم تذكرات مكرر به مالكين اين مراكز در سطح شهر ، هنوز شاهد فروش و عرضه مرغ و خروس زنده در سطح شهر هستيم كه مشكلات عديده اي را بوجود آورده اند.
وي گفت: با پيگيري هاي صورت گرفته و هماهنگي انجام شده و با اخذ حكم قضايي ، بازرسين دامپزشكي ، اداره كل محيط زيست و شهرداري كرج در هفته جاري در محل خيابان تهران حاضر و ضمن تنظيم صورتجلسه بهداشتي نسبت به جمع آوري طيور زنده از محل اقدام كردند.
خدري اضافه كرد: در اجراي اين طرح تمام 100 قطعه پرنده ضبط شده به محل مناسب منتقل شد.
وي يادآور شد: بر اساس دستورالعملهاي سازمان دامپزشكي كشور عرضه هرگونه طيور زنده (مرغ ،خروس و ...) و حيوانات خانگي در مراكز غير مجاز و محل هاي عبوري ممنوع بوده و در صورت مشاهده بازرسين دامپزشكي نسبت به جمع آوري آنها اقدام خواهند نمود.
رئيس اداره دامپزشكي كرج از شهروندان خواست در جهت حفظ سلامت محيط زيست در صورت مشاهده اينگونه موارد مراتب را به سامانه رايگان 1512 اطلاع دهند.
6156/ 6155