تهران- ايرنا- اردوگاه بزرگي در شمال پاريس كه به محل اسكان دوهزار و 628 مهاجر و آواره تبديل شده بود با دستور دولتي تخليه شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، در ادامه سياست دولت فرانسه براي تخليه اردوگاه هاي آوارگان و مهاجران در پايتخت اين كشور همزمان با آغاز بحران مهاجرت به اروپا، ديروز (جمعه) اردوگاهي با 2 هزار و 628 سكنه تخليه شد.
تخليه اين اردوگاه واقع در ايستگاه هاي مترو مناطق 10 و 19 پاريس از 6 و 30 دقيقه به وقت پاريس (9 به وقت تهران) آغاز شد و تا ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت محلي (23 به وقت تهران) ادامه يافت.
مطابق معمول نيز جايگاه هاي در نظر گرفته براي مهاجران بي پناه كمتر از تعداد آنهاست؛ در اين مورد نيز مسئولان تنها براي يك هزار و 400 نفر سرپناه در نظر گرفته بودند.
تخليه اين اردوگاه، بيست و ششمين عمليات موسوم به «پناه دادن» است كه از ژوئن 2015 (خرداد/تير 94) آغاز شده است. پيشتر در چارچوب اين عمليات اردوگاه باغ هاي «ائول» در منطقه9 18 پاريس تخليه شده بود. اين اردوگاه يك هزار و 855 نفر را در خود جاي داده بود.
مقامات فرانسه در يك سال گذشته با احكام قضايي و به بهانه وضعيت بد معيشت و بهداشت در اردوگاه آوارگان و مهاجران تعدادي از اردوگاه هاي موقت پناهجويان در پاريس را تخليه كرده اند.
اردوگاه مهاجران در منوريل «استالينگراد» پاريس كه يك هزار و 600 آواره و مهاجر را در خود جاي داده بود، اردوگاه «شاپل» با 500 سكنه و ساختمان دبيرستان «ژان ژوره» در شمال شرقي پاريس كه 300 مهاجر افغان، يمني، سوداني، اريتره اي و سوماليايي در آن ساكن شده بودند، از جمله اين اردوگاه ها بودند.
«آن ايدالگو» (Anne Hidalgo) شهردار پاريس پيشتر با بيان اين كه « ديگر در پاريس شاهد اردوگاه هاي نامناسبي چون ايستگاه هاي متروك مترو نخواهيم بود» از احداث اردوگاه هايي براي پناهجوياني خبر داد كه در اردوگاه هاي موقت پايتخت فرانسه زندگي مي كنند.
اروپام ** 9053**1479