تهران - ايرنا - فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: همه اقدامات و توطئه هايي كه پيرامون جمهوري اسلامي ايران در طول سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده، براي محدود و محصور كردن نظام و جلوگيري از توسعه و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامي در ميان ملتهاي منطقه است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي كل سپاه، اين مطلب را سردارسرتيپ پاسدارمحمد پاكپور در آيين اختتاميه ششمين همايش فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در سالن اجتماعات مركز تربيت و تداوم آموزش عقيدتي سياسي امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، عنوان كرد.
وي ادامه داد: درششمين دوره بصيرتي فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه ضمن توجه به فريضه امر به معروف و نهي از منكر، بر تقويت قواي روحي و جسمي در حوزه‌هاي اعتقادي، بصيرتي، نظامي و انتظامي تاكيد شده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به اهداف اصلي برگزاري اين همايش گفت: اهداف اصلي برگزاري اين همايش،‌ بررسي اولويت هاي كاري و به‌روزرساني آنها، بررسي تطبيقي برنامه‌هاي مصوب سال 95، گزارش عملكرد مناطق ماموريتي و انجام هماهنگي‌هاي عملياتي بوده است.
وي در ادامه سخنان خود به تشريح وضعيت منطقه و اقدامات نيروي زميني در راستاي حفظ و تأمين امنيت پايدار پرداخت و گفت: همه اقدامات و توطئه هايي كه پيرامون جمهوري اسلامي در طول سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده براي محدود و محصور كردن نظام و جلوگيري از توسعه و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامي در ميان ملتهاي منطقه است.
سردارپاكپور تصريح كرد: خداوند متعال شرايط را به گونه‌اي مقدّر فرمود كه باوجود توطئه‌ها و نقشه‌هاي دشمنان و در رأس آنها آمريكا، آنچه اكنون در كشورهاي همسايه از جمله عراق شاهد هستيم، استيصال قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي و نفوذ معنوي نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي در آنجااست.
وي تأكيد كرد: توطئه ديگري كه در راستاي شكستن جبهه مقاومت و تأمين امنيت اسرائيل انجام گرفت، شكستن سرپل مقاومت در سوريه بود كه پيش بيني دشمنان و كشورهاي ارتجاعي منطقه اين بود كه حكومت بشار اسد و جبهه مقاومت بيش از 5 يا 6 ماه دوام نمي‌آورد، امّا آن چه در صحنه عمل اتفاق افتاد برخلاف برآوردها و برنامه‌ريزي‌هاي آنان بوده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه تصريح كرد: اخيراً اقداماتي از سوي دشمنان جمهوري اسلامي در راستاي تجهيز و انسجام گروهك‌هاي ضدانقلاب مستقر در شمال عراق انجام گرفت و چندين تيم با تجهيزات قابل ملاحظه به سمت ايران روانه كردند كه نصرت الهي و رشادت‌هاي رزمندگان اسلام موجب شد ضربه سنگيني به تيم هاي ضدانقلاب وارد شود كه در هفته‌هاي گذشته خبرهاي مربوط به اين عمليات‌ها در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب شرق به اطلاع ملت شريف ايران رسيد.
وي افزود: مرزهاي برخي از كشورهاي همسايه ما از امنيت لازم برخوردار نبوده و موجب سوء استفاده اشرار و ضدانقلاب براي اقدامات تروريستي و خرابكاري قرار مي گيرد امّا بحمدالله بااشراف اطلاعاتي و حضور مقتدرانه رزمندگان نيروي زميني سپاه ، تمامي توطئه هاي آنان تاكنون خنثي و نقش بر آب شده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه تصريح كرد: تا سال 1389 بخش‌هايي از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در شمال غرب و جنوب شرق بدليل شرايط جغرافيايي منطقه نيروهاي خودي حضور نداشتند كه با اقدامات و عمليات‌هايي كه تا سال 1394 در آن مناطق صورت گرفت، هم‌اكنون شاهد حضور پررنگ و جدّي رزمندگان نيروي زميني سپاه در آن مناطق هستيم.
اجتمام(1)**7029 ** 1569