تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

یزد - ایرنا - خبرهای كوتاه شهرستان های یزد، خاتم و مهریز

رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: به هیچ عنوان دیگر قصد شركت در انتخابات و كاندیدا برای مسئولیت این هیات در دوره جدید را ندارم .
به گزارش ایرنا ، محمد حسین رسولزادگان یكشنبه شب در جمع اعضای هیات فوتبال استان ضمن قدردانی از فعالیت های انجام گرفته توسط واحد های مختلف این هیات در چهار سال گذشته افزود: در مدت مسئولیت با دست خالی و بدون حتی ریالی بدهی كارهای خوبی انجام گرفته است .
وی ، همدلی و تلاش اعضا را رمز و راز موفقیت هیات فوتبال یزد ذكر كرد و گفت: در این چهارسال برای پیگیری مسائل و مشكلات فوتبال استان بارها به مسئولان امر مراجعه و مطالبات و نیازهای مدنظر مطرح شده است.
رئیس هیات فوتبال استان یزد با بیان اینكه شاید كاستی هایی هم در این مدت وجود داشته خاطر نشان كرد: امروز با طیب خاطر اعلام میكنم دین خود را به فوتبال یزد تا سرحد توان ادا كرده ام .
رسولزادگان توجه جدی به مسائل مالی را از رویكردهای مهم این هیات ذكر كرد و خاطر نشان كرد: با وجود مشكلات اقتصادی ، هیات فوتبال استان بدون بدهی به كار خود پایان می دهد.
وی گفت: هدف اصلی ورزش و رشته فوتبال تعالی انسان ها است و باید همه به هیات آینده كمك كنند تا آنها بتواند تا سرحد توان وظایف خطیر خود را به خوبی انجام دهند .
رئیس هیات فوتبال استان یزد افزود: تمامی موفقیت های حاصل شده مدیون همكاری و همراهی پیشكسوتان ، دست اندركاران ، اعضای هیات و كسانی است كه خالصانه تلاش داشته اند .
رسولزادگان گفت: این مسئولیت ها خیلی سریع سپری می شود و باید همواره از فرصت ها برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم و جامعه هدف بهره گرفت و قدر لحظات آن را دانست .
در این جلسه نائب رئیس ، دبیر و تعدادی از اعضای هیات فوتبال استان یزد به طرح نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص ادامه فعالیت و كاركردهای این رشته پرداختند .
محمد حسین رسولزادگان فوق تخصص پیوند كلیه است كه چهار سال مسئولیت هیات فوتبال استان یزد را بر عهده داشته است.
انتخابات هیات فوتبال استان یزد در شهریور ماه امسال برگزار می شود و ثبت نام از افراد واجد شرایط از نیمه مردادماه آغاز می شود .
***
همایش نكوداشت خاندان علیم مروستی در مروست خاتم برگزار می شود
یزد - ایرنا - علی غیاثی ندوشن مدیر كل ارشاد اسلامی یزد با بیان اینكه در این همایش برخی از چهره های كشوری و استانی نیز حضور خواهند داشت خاطرنشان كرد: این همایش با هدف تقدیر از خدمات ارزشمند خاندان علیم مروستی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این همایش دو روزه با همكاری مشترك اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرمانداری شهرستان خاتم، بخشداری ، شورای اسلامی شهر ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست و حمایت و پشتیبانی معاونت توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از خدمات ارزشمند خاندان علیم مروستی برشمرد و اظهار داشت: فرزندان و همسر شادروان دكتر غلامحسین علیم مروستی از اساتید و بنیان گذاران جراحی گوش وحلق وبینی و موسس بیمارستان مروستی در تهران و منشأ اثراث بسیاری از خدمات خییری و عام المنفعه در جای ی میهن عزیزمان بوده اند واین خاندان موجب افتخارآفرینی های زیادی در عرصه های مختلف علمی وفرهنگی درسطح كشور و دنیا بوده اند.
دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان یزد پاسداشت و نكوداشت مشاهیر و مفاخر را یك ضرورت برای الگوسازی وترویج علم ودانش و فرهنگ نیكوكاری ونیك اندیشی ومردم داری برای جامعه امروز ذكر كردو اظهار داشت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد توجه به این موضوع را به عنوان یكی از برنامه های راهبردی خود مد نظر دارند.
وی در پایان از مردم فرهنگ دوست مروست ونهادها وسازمانهای مختلف این شهر بویژه فرماندار محترم شهرستان خاتم، شورای اسلامی وشهرداری ، بخشداری ، امام جمعه محترم وهمكاران اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بخش مروست تقدیر نمود واز حمایت های معاون محترم توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تشكر كرد.
علیم مروستی از خاندان میرزا علیم مروستی، موسس بیمارستان مروستی در تهران، نخبه و پژوهشگر برتر كشوری و موسس مركز بهداشت، ورزشگاه و موسسه آموزش در مروست خاتم است.
***
فرمانده منطقه انتظامی مهریز از شناسایی و دستگیری سارق غیر بومی منازل این شهرستان در كمتر از 10 ساعت خبر داد .
سرهنگ علیرضا خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از همكاری مردم در خصوص سرقت منازل ، پلیس آگاهی انتظامی مهریز وارد عرصه فعالیت شد و با جدیت موضوع را در دستور كار خود قرار داد .
وی ادامه داد: این سارق غیربومی با مراجعه به منازل در شهر اقدام به سرقت می كرد كه با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی منطقه ، شنناسایی ، دستگیر و برای بررسی بیشتر موضوع و برخورد قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.
فرمانده منطقه انتظامی شهرستان مهریز گفت: اكثر سارقان ، غیر بومی شهرستان هستند بنابراین مردم باید در صورت مشاهد موارد مشكوك حتما در اسرع وقت موارد را به این فرماندهی و پلیس 110 اعلام كنند .
خدایی از عموم مردم و شهروندان مهریزی خواست تا از اجاره دادن منازل خود به افراد غیر بومی كه آنها را خوب نمی شناسند جدا خودداری كنند و در صورت سكونت آنها مراتب را به پلیس 110 اعلام تا نظارت بیشتر اعمال شود .
وی با اشاره به اینكه مهریز از شهرهای امن استان محسوب می شود علت این امر را هوشیاری و حضور پلیس آگاهی شهرستان و همچنین همكاری خوب آحاد مردم فهیم آن ذكر كرد .
این مسئول گفت: همكاری مردم با پلیس در بخش های مختلف در تامین امنیت و آسایش بسیار موثر است و باید این تعامل و همیاری همچنان در سطح شهر و مناطق روستایی مهریز ادامه داشته باشد .
خدایی گفت: خدمت به مردم در طول شبانه روز افختار پلیس است و ما باید با همه وجود برای تامین آسایش ، آرامش و تحقق امنیت وظایف خود را با جدیت و قدرت انجام می دهیم .
روز گذشته سارقی غیر بومی در شهر مهریز با مراجعه به منازل دست به سرقت زده و موجب نگرانی شهروندان شده بود.
***
مدیر كل بهزیستی یزد با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت: توسعه مشاغل خرد با تأكید بر مناطق محروم و تشكیل گروه های همیار زنان سرپرست خانوار از الویتهای این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بهزیستی یزد، جلیل عفتی در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان افزود: ایجاد اشتغال، آموزش مددجویان و مددكاران اجتماعی از جمله اقدامات این سازمان در سالجاری است.
وی با بیان اینكه پیشگیری ،كاهش مخاطرات و آسیب های اجتماعی و كنترل رشد طلاق از دیگر فعالیت های این سازمان است اظهار كرد: همچنین در راستای جلب و هدایت مشاركت های مردمی و مسئولیت پذیری اجتماعی راه اندازی شبكه جمعیت داوطلبان كشور صورت گرفته است.
وی افزود: ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی، توسعه توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری به مناطق حاشیه ای شهرها، راه اندازی مراكز ارائه خدمات توانبخشی روزانه، مناسب سازی فضاهای فیزیكی، افزایش ارائه خدمات مراقبت در منزل و راه اندازی كارگاه های تولیدی حمایتی معلولان از جمله اقدامات بهزیستی استان در راستای بهسازی حاشیه كلان شهرهای استان صورت گرفته است.
سه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران دستگاههای استان و ریاست استاندار یزد برگزار شد.
مجموعا 50 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان یزد بهره مندمی شوند.
7541/7538/ 7536/2088/ 6197