خمين - ايرنا - فرماندار دليجان گفت: اين شهرستان براي اجراي طرح ساخت خانه هاي بوم گردي روستايي در استان مركزي انتخاب شد.

هادي فدايي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در راستاي اجراي اين طرح و ساخت هر خانه كوچك بوم گردي، 500ميليون تا يك ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت با شرايط آسان پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: طرح ساخت خانه هاي بوم گردي روستايي به عنوان يكي از برنامه هاي زيرساختي پيشنهادي اقتصاد مقاومتي شهرستان در حوزه گردشگري است كه در هفته جاري به تصويب ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي استان مركزي رسيده است.
فدايي اظهار كرد:با توجه به اينكه بسياري از روستاهاي دليجان ظرفيت پذيرش گردشگر را به ويژه در فصل بهار و تابستان دارند، اين طرح از طريق ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي استان مركزي به عنوان فصلي جديد در حوزه توليد ثرورت و اشتغالزايي تصويب شد.
وي بيان كرد: ساخت خانه هاي بوم گردي ماندگاري گردشگر را در اين شهرستان بيشتر مي كند و مسافران علاوه بر بازديد از روستاهاي هدف، در اقامتگاه هاي روستايي سكونت مي كنند و اين مهم گردش اقتصادي و اشتغالزايي براي بوميان دارد.
وي ادامه داد: ترويج فرهنگ گردشگري روستايي باعث مي شود تا بافت فرهنگي و تاريخي روستا دست نخورده و بكر باقي بماند و دركنار توسعه فرهنگي در روستاها امور اقتصاد محلي نيز توسعه يابد.
فرماندار دليجان گفت: اولين اقامتگاه بوم گردي استان مركزي در شهر تاريخي نراق در حال ساخت است و به زودي به عنوان خانه نخجير شهر نراق افتتاح مي شود و آماده پذيرش و اسكان گردشگران با انواع غذاهاي محلي نراق و نوشيدني هاي بومي است.
فرماندار دليجان در ارتباط با طرح هاي ديگر اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان گفت: 74 طرح صنعتي كوچك و متوسط اين شهرستان در سامانه بهين ياب متعلق به صنعت ،معدن و تجارت براي بهره مندي از تسهيلات اقتصاد مقاومتي داوطلب شده اند و ثبت نام كردند.
غار نخجير ،آب انبارهاي حاج مهدي نراقي،مسجد جامع نراق، بازار شمس السلطنه ،كاروانسراوپل دودهك، قلعه و غار كهك و منطقه نمونه گردشگري جاسب و اردهال از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي شهرستان دليجان كه هر ساله پذيراي گردشگران داخلي و خارجي است.
آب و هواي مناسب، مناظر زيباي طبيعي و واقع شدن در مسير شاهراه ارتباطي شمال به جنوب از مزيت هاي شهرستان دليجان است.
7277/6013/