اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خلخال گفت: اين شهرستان با توليد سالانه بيش از300 تن عسل از قطب هاي مهم توليد عسل استان اردبيل محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا ، هادي ذبيحي روز پنجشنبه در دوره آموزشي پرورش زنبور عسل در جهاد كشاورزي خلخال افزود: طرح تحقيقاتي انجام شده در اين شهرستان حاكي از وجود حداقل 700 گونه گياهان مختلف اعم از دارويي و مرتعي مورد پسند زنبور عسل با ميزان اسانس بالا در منطقه است.
او گفت: اين تحقيقات برتري عسل توليدي خلخال را از نظر مرغوبيت نسبت به عسل شمال كشور نشان داده است.
ذبيحي اظهار كرد: وجود بيش از 210 هزار هكتار مرتع و 43 هزار هكتار مناطق جنگلي و بيش از 41 هزار هكتار از مزارع و باغات كشاورزي در منطقه ، شهرستان خلخال را به يكي از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل تبديل كرده و خلخال با داشتن بيش از 41 هزار كلني زنبور عسل رتبه دوم پرورش زنبور عسل استان را به خود اختصاص داده است.
مدير جهاد كشاورزي اجراي طرح پرورش تجارتي ملكه و كارهاي اصلاح نژاد زنبور عسل و تاثير نژادهاي پر محصول و داراي صفات برتر با كمك بخش خصوصي را از برنامه هاي مديريت جهاد كشاورزي ذكر كرد و افزود: دو هزار نفر در اين شهرستان
در پرورش زنبور عسل مشغول كار هستند.
او گفت: در اجراي طرح نظام نوين ترويج كشاورزي و همسو با اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و با هدف ارتقاي مهارت زنبورداران و توسعه صنعت زنبورداري دوره آموزش مهارتي با شركت 60 نفر از علاقمندان به صنعت زنبور داري به مدت پنج روز در مديريت جهاد كشاورزي خلخال برگزار شد.
خلخال در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018