مهاباد- ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه شهرستان مياندوآب گفت : منزل محل زادگاه شهيد والامقام سردار مهدي باكري فرمانده لشكر 31 عاشورا واقع در يكي از واحدهاي مسكوني كارخانه قند مياندوآب به موزه فرهنگي و دفاع مقدس تبديل مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، احمدرضا اسدپور روز جمعه در جلسه شوراي ترويج فرهنگ و ايثار شهادت شهرستان مياندوآب اظهار كرد: با توجه به اين كه مياندوآب در مسير زائران كربلا و كاروان راهيان نور شمال غرب كشور قرار گرفته و منزل تولد شهيد باكري نيز در اين مسير قرار دارد، با تبديل منزل تولد اين شهيد به موزه، زمينه براي بازديد آنها فراهم مي شود.
وي ادامه داد : برنامه ريزي و هماهنگي هاي لازم در اين راستا به عمل آمده و امسال اين واحد مسكوني به موزه تبديل مي شود.
اسدپور گفت: با اين اقدام ضمن بهره گيري مردم مياندوآب از اين مكان معنوي، با ارائه خدمات مناسب فرهنگي و رفاهي به زائران عتبات عاليات، راهيان نور و مسافران، آنها نيز از اين امكان بهره مند شده و با زندگي و ويژگي شهيدان مهدي و حميد باكري و شهداي منطقه آشنا مي شوند.
وي بيان كرد: سال گذشته محل تولد شهيد باكري مرمت و بازسازي شد و براي اين كار و نصب تابلو مزين به عكس شهيد مهدي باكري به منظور معرفي بيشتر آن محل، مبلغ 600 ميليون ريال توسط نهادهاي مرتبط هزينه شد.
اسدپور اضافه كرد: زائران و مسافران هنگام عبور از مياندوآب، در مسجد النبي واقع در رو به روي محل تولد شهيد باكري براي اداي فريضه هاي واجب توقف مي كنند و به آساني مي توانند از اين موزه نيز بازديد كنند.
به گزارش ايرنا، شهيد مهدي باكري در سال 1333 شمسي در شهرستان مياندوآب و در يكي از واحدهاي سازماني كارخانه قند ديده به جهان گشود.
پدر وي كه فيض الله نام داشت، در آن زمان كارمند كارخانه قند اين شهرستان بود و خانواده وي در يكي از اين واحدها سكونت داشت.
شهيد باكري كه مدتي شهردار اروميه بود، در جنگ تحميلي فرماندهي لشگر 31 عاشورا را بر عهده داشت.
اين شهيد والامقام و سردار سپاه اسلام در روز پانزدهم اسفند سال 1365 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
شهرستان مياندوآب در شاهرگ مواصلاتي سه استان آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي و كردستان و در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و در طول هشت سال دفاع مقدس 850 شهيد و بيش از300 نفر جانباز و ايثارگر و آزاده تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.
1905