اصفهان- ایرنا- مجهز بودن ساختمان سیتی سنتر بزرگترین مركز تجاری اصفهان به سامانه خود ایمن (اسپرینكلر و سیستم اعلام حریق اتوماتیك) وسرعت عمل آتش نشانی موجب مهار كامل حریق در این مركز خرید شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حریق از طبقه دوم قسمت كارگاهی پروژه توسعه سیتی سنتر اصفهان در فاز دوم آغاز و سریعا تا طبقه سوم گسترش یافت.
شریعتی با اشاره به بروز این حادثه بر اثر بی توجهی كارگران و به احتمال زیاد جوشكار افزود: این حریق با گستردگی به وسعت حدود 100 مترمربع صورت گرفت و نمای ساختمان بصورت كامل در آتش سوخت.
وی ادامه داد: با توجه به مجهز بودن این ساختمان به سیستم اعلام حریق اتوماتیك، خودروهای سنگین و سبك آتش نشانی از پنج ایستگاه شماره 3، 5، 12، 11 و 13 و نیز دو خودروی نردبان از ایستگاه های یك و چهار به همراه 10 نفر از مسوولان و 75 نیروی آتش نشانی در محل حادثه حاضر شدند.
وی تصریح كرد: با توجه به همجواری و در عین حال مجزا بودن قسمت حادثه دیده با بخش خرید مجموعه سیتی سنتر، دو تیم آتش نشانی به تخلیه شهروندان از فروشگاه ها و جستجوی مغازه به مغازه در دود شدید حاصل حریق اقدام كردند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان دو عامل سرعت عمل نیروهای آتش نشانی و نیز تجهیز این مركز به سیستم خود ایمن اتوماتیك و جعبه فایرباكس را در مهار سریع این حریق كه می توانست به سرعت گسترش یابد موثر دانست و تاكید كرد: این حادثه در صورتی كه سریع مهار نمی شد میتوانست حوادثی نظیر مجتمع سلمان مشهد، طاووس انزلی و شهرام تهران را با خسارت های میلیاردی به دنبال داشته باشد.
شریعتی همچنین از مصدومیت دو تن از نیروهای آتش نشانی حاضر در این عملیات براثر دودگرفتگی خبر داد كه هم اكنون در بیمارستان تحت درمان هستند.
همچنین مدیر روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: با اعلام حریق در مجموعه بزرگ خرید اصفهان (سیتی سنتر) در ساعت 15 و 43 دقیقه روز پنجشنبه به اورژانس115 اصفهان، چهار واحد خودروی امدادی اورژانس سریعا به محل آتش سوزی اعزام شدند.
عباس عابدی افزود: 10 نفر در این حادثه مصدوم شدند كه توسط آمبولانس به بیمارستان های الزهرا (س) و شریعتی اصفهان منتقل شدند.
وی ادامه داد: دو نفر از این 10 مصدوم به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.
مجموعه تجاری و فروشگاهی سیتی سنتر در جنوب شهر اصفهان و ابتدای جاده شیراز قرار دارد.
این مجموعه، نام اصفهان را در ردیف دارندگان بزرگترین مجموعه های تجاری ایران قرار داده است.
مجموعه سیتی سنتر اصفهان در هفت طبقه شامل دو طبقه پاركینگ با ظرفیت پنج هزار و 500 خودرو، سه طبقه مركز خرید(Hyper Star) و واحدهای تجاری، دو طبقه مجموعه سینمائی، سالن چند منظوره، فود كورت و سالن های مختلف است.

گ/7135 / 1339