شادگان - ايرنا - در سالروز شهادت ششمين ستاره پرفروغ امامت و ولايت حضرت امام جعفر صادق(ع) پيكر پاك دو شهيد گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در ميان حزن و اندون مردم دارخوين از توابع شهرستان شادگان تشييع و به خاك سپرده شد.

به گزارش ايرنا در اين آئين كه شماري از مسئولان محلي ، نيروهاي نظام و انتظامي ، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران حضور داشتند پيكر اين شهداي عزيز پس از اقامه نماز بر پيكر آنان در شهر دارخوين به خاك سپرده شدند.
فرماندار شادگان در اين آئين با تقدير از خون شهيداني كه آرامش امروز كشور مديون رشادت ها و فداكاري هاي آنها است بيان كرد: وجود شهداي گمنام در اين شهر فرصتي است براي كساني كه كمر همت بسته اند تا به مردم خدمت كنند و خدمت به شهيدان گمنام اين سرزمين در رديف برترين خدمت هاست.
بهروز فرج اللهي بابيان اينكه يكي از پيامدهاي جنگ وجود پيكرهاي بي نام و نشان است كه بدون هويت به كشور بازمي‌گردند بيان كرد:بسياري از رزمندگان اسلام براي دفاع از اسلام و جمهوري اسلامي در جبهه‌هاي حق عليه باطل هشت سال جنگيدند و گمنام به شهادت رسيدند.
وي با اشاره به پلاك هاي شهدا كه سالها در خاك مدفون بود گفت:گاهي عده‌اي از رزمندگان پلاك‌هاي خود را قبل از شهادت يا پيش از عمليات جا مي‌گذاشتند تا به كاروان گمنامان فاطمي بپيوندند كساني كه معتقد بودند اجري در گمنامي است كه در نام‌داري نيست، اين‌ها همان شهدايي بودند كه در مسير كسب درجات بالاتر در شهادت نيز از يكديگر سبقت مي‌گرفتند.
وي با تجليل از همه شهداي اين سرزمين به ويژه شهداي گمنام كه بي منت وبي نام براي دفاع از اين سرزمين خالصانه جنگيدند، حضور آنها را بركتي براي شهر و مردم دارخوين عنوان كرد و گفت:با استعانت از خون شهدا بيشتر از پيش و خالصانه قدم در راه آبادسازي اين كشور شهيد پرور و حفظ ارزشهاي اسلامي داشته باشيم.
امام جمعه شادگان نيز در اين مراسم ، عزت و اقتدار كشور را مديون جانفشاني شهداي دفاع مقدس دانست و گفت:اگر كشورمان در منطقه اي پرآشوب مانند خاورميانه از امنيت بالايي برخوردار است بايد قدردان شهداي دفاع مقدس و خانواده آنان باشيم.
حجت الاسلام سيدمجيد شرفي بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد و افزود:با توجه به تهديدات فراواني كه همواره از سوي دشمنان عليه كشورمان وجود دارد تنها راه نجات و رستگاري ، انتقال ارزش هاي دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است كه كشور را در مقابل تهديدهاي بيگانگان بيمه مي كند.
فرمانده ناحيه مقاومت شادگان نيز گفت: تشييع و تدفين پيكر دو شهيد گمنام در شهر دارخوين مايه افتخار و در رديف بي نظيرترين عمليات فرهنگي است كه نورانيت را به دل مردم هديه خواهد كرد.
سرهنگ حسين خنافره، با اشاره به اين موضوع كه تشييع پيكر دو شهيد گمنام همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) برگزار مي شود اظهار داشت: در اين مراسم باشكوه و معنوي مردم شهرستان شادگان با حضور پرشور خود بار ديگر با آرمان هاي نظام و انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كرده و به نداي مظلوميت شهداي هشت سال دفاع مقدس لبيك گفتند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شادگان افزود:اين دو شهيد گمنام والامقام ۲۰ ساله در تك دشمن در فاو و شهيد ۲۵ساله در عمليات خيبر در جزيره مجنون به فيض شهادت رسيده اند.
تشييع پيكر 127شهيد گمنام دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در 23 استان كشور از جمله خوزستان تشييع و به خاك سپرده مي شوند.
6010/6065