كرمان - ايرنا - مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان كرمان گفت: ميزان واحدهاي تعطيل مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان 14 درصد از كل واحدهاي به بهره برداري رسيده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان كرمان مجيد غفاري افزود: اين درصد تعطيلي كمتر از نرخ آمار كشوري و در دست بررسي است كه با توجه به بحث اقتصاد مقاومتي اين آمار پايين تر هم بيايد.
وي گفت: با حمايت از صنايع خرد و كوچك مي توان علاوه بر افزايش توليد از پيامدهاي اجتماعي ناشي از بيكاري نيز جلوگيري كرد.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي افزود: خط مقدم اقتصاد مقاومتي صنعت است و بايد براي تحقق توليد درون زا و برون گرا به توسعه صنايع كوچك و افزايش اشتغال توجه كرد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان كرمان بيان كرد: يكي از بحث هايي كه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاري در دستور كار قرار داده، احياي واحدهاي تعطيل و نيمه تعطيل است كه در اين رابطه كارگروهي با مديريت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشكيل شده است.
وي اظهار كرد: در اين كارگروه وضعيت بنگاه متقاضي تسهيلات توسط نماينده شركت شهرك هاي صنعتي، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماينده بانك ها از نظر مالي مورد بررسي قرار گرفته و پس از تاييد به بانك مربوطه معرفي مي شود و اگر واحد مربوطه از نظر بانك صلاحيت دريافت را داشته باشد تسهيلات را دريافت خواهد كرد.
غفاري، يكي از مشكلات اساسي واحدهاي تعطيل و نيمه تعطيل را توسعه بازار دانست و بيان كرد: يكي از راهكارهاي در حال اجرا توسط شركت شهرك هاي صنعتي كرمان ايجاد شركت هاي توسعه صادرات است كه در اين خصوص اولين شركت توسعه صادرات تشكيل و صادرات محصولات چند واحد توليدي دنبال مي شود.
وي افزود: اميدواريم در سال جديد محصولات واحدهاي توليدي ديگر نيز به بحث صادرات اضافه شود.
7437/3028