تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

قشم- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان قشم از دستگیری اعضای باند سرقت زنجیره ای طلا و جواهرات منازل جزیره قشم در یك اقدام پلیسی خبر داد.

سرهنگ داود محمود زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: سارقان دستگیر شده با اطمینان از روزهای پایانی هفته و همچنین در ایام تعطیلات نوروز 95 با ورود به منازل مالباختگان، نسبت به سرقت لوازم خانگی به ویژه طلا و جواهرات اقدام می كردند.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه واحدهای مسكونی مورد دستبرد فاقد دوربین مدار بسته بود و مالكان هیچگونه اطلاعی از افراد سارق برای ارائه به پلیس نداشتند، كار پیگیری نیاز به ترفندهای ویژه و اقدامات اطلاعاتی پلیس داشت.
فرمانده انتظامی قشم اظهار كرد: با پیگیری مستمر نیروهای انتظامی شهرستان و مساعدت همكارانمان در چند استان كشور، سارقان طلا و جواهرات منازل قشم در كرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته وی، سارقان با اعتراف به هفت فقره سرقت طلا و جواهرات از خانه های مسكونی قشم، برای تكمیل تحقیقات به همراه مالباختگان به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.
سرهنگ محمود زاده با اعلام اینكه كاركنان نیروی انتظامی در سراسر كشور به ویژه در شهرستان قشم به صورت شبانه روزی مشغول خدمت به مردم هستند، از شهروندان این جزیره درخواست كرد كه با بالا بردن ضریب ایمنی خانه های خود و به كار گرفتن توصیه های كارشناسان پلیس، مانع از ادامه اینگونه سرقت ها شوند.
وی با بیان اینكه مردم قشم همكاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی دارند، از مردم درخواست كرد كه در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك، آن را از طریق تلفن 110 مركز فوریت های پلیس، اطلاع دهند.
شهرستان قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یكهزار و 500 كیلومتر مربع وسعت، در 20 كیلومتری بندرعباس مركز هرمزگان واقع و به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس شناخته می شود.
2090/ 1484