كرج - ايرنا - معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه سه كرج از آغاز طرح آموزش مهارت هاي تحصيلي - تربيتي به 10 هزار كلاس اولي در اين ناحيه خبر داد.

فريده مرادي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين طرح با هدف آشنا كردن والدين با راهكارهاي مناسب جهت آماده سازي كلاس اولي ها براي ورود به مدرسه، كاهش وابستگي بين آنان و فرزندانشان ، توجه به روحيات فرزندان ، ايجاد انگيزه لازم براي حضور در كلاس درس معلم، ارتباط با هم كلاسي و دوست يابي در كلاس و مدرسه در ناحيه سه كرج شروع شد.
وي اظهار كرد: بيان نكات تربيتي لازم در زمينه روابط بين فردي ، چگونگي آموزش قوانين و ضوابط درون مدرسه اي به كلاس اولي ها البته به زبان ساده و شعر، چرايي پوشش فرم مدرسه، رعايت نكات بهداشتي - تغذيه اي در كلاس و مدرسه، احترام به معلم و هم كلاسي ها ، تغيير به مرور ساعت خواب و بيدار باش كلاس اولي ها از ديگر محورهاي اين طرح مهم تحصيلي - تربيتي ويژه كلاس اولي ها در ناحيه سه كرج است.
وي با اشاره به اينكه آماده كردن دانش آموزان به پايه كلاس اول ابتدايي مسووليت اصلي والدين را تا زمان بازگشايي مدارس تشكيل مي دهد خاطر نشان شد: براي آموزش مهارت هاي لازم به اولياء و نو آموزان جديد به پايه اول ابتدايي اين طرح در سطح مدارس در قالب كارگاه هاي آموزشي براي دبستان هاي دخترانه و پسرانه طبق جدول آموزشي تنظيم شده به اجرا در مي آيد.
مرادي گفت:كارشناسان آموزشي - تربيتي در اين كارگاه هاي آموزشي تا پايان شهر يور ماه نكات لازم را به والدين و فرزندان آنان كه امسال به پايه اول ابتدايي ورود پيدا مي كنند يادآوري مي كنند.
وي در ادامه به نقش مهم اين كارگاه هاي آموزشي در كاهش فشارهاي رواني ، پيشگيري از هرگونه رفتار ناسازگارانه در بين دانش آموزان پايه اول در خانه و مدرسه پرداخت و يادآور شد: آموزش مهارت هاي اجتماعي ، كاهش وابستگي شديد بين والدين و فرزندان ، پيشگيري از استرس ، كاهش نگراني والدين ، تقويت اعتماد به نفس در كودكان و ايجاد روحيه نشاط و لحظه شماري براي ورود به جشن شكوفه ها در دبستان را از ديگر مزاياي اين طرح تحصيلي - تربيتي برشمرد.
معاون آموزش ابتدايي ناحيه 3 كرج گفت: در اين طرح كارشناسان از نقش و تاثير صبحانه خوردن كه نقش مهمي در يادگيري مطالب درسي دارد و رعايت نكات بهداشت فردي و عمومي نيز براي والدين و كلاس اولي در اين ناحيه سخن مي گويند.
به گفته وي اولين كارگاه آموزشي اين طرح در كانون شهيد فهميده كرج برگزار شد.
آموزش و پرورش ناحيه سه كرج حدود 100 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535