تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

بندرعباس- ایرنا - مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت:در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، 76 زن در پست های مدیریتی استان مشغول به كار بودند كه در سه ماهه اول امسال به 118 نفر رسید.

زهرا یعقوب نژاد روز چهارشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد كه دردولت تدبیر وامید واگذاری مسئولیت های اداری به بانوان در همسنجی با دولت های قبل نزدیك به دوبرابر افزایش یافته و موجب دلگرمی وتلاش هرچه بیشتر بانوان و رفع مسائل ومشكلات آنان نیز می شود.
وی ادامه داد: سیاست كلان دولت تدبیر و امید در حوزه زنان، برقراری عدالت جنسیتی در تمامی حوزه ها از جمله اشتغال، مدیریت زنان و خانواده و مشاركت های اجتماعی است.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهاركرد: عدالت جنسیتی در واقع رعایت تناسب زنان و مردان در دسترسی به همه امكانات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است كه باید به معنای واقعی در جامعه اجرایی شود و حضور مساوی بانوان در جامعه ضروری است ، لازم است این موضوع در سطح استان و كشور نیز نهادینه شود.
یعقوب نژاد ، محورهای اولویتی دفتر بانوان را خانواده ، سلامت جامعه زنان، اشتغال و كاهش آسیب های اجتماعی امور بانوان ذكر كرد و گفت: برای حل مشكلات باید از درون خانواده ها شروع كرد چرا كه اگر تنش ها و مسائل در خانواده برطرف شود منجر به سلامت زنان ، اشتغال و كاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی اضافه كرد: حوزه زنان با مشكلات و آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد ، خشونت های خانوادگی، فرار دختران و طلاق دست و پنجه نرم می كند، اما آمار استان هرمزگان نسبت به سایر استان ها تهدید كننده و خطرآفرین نیست.
وی یادآورشد: اولویت برنامه های دفتر امور بانوان استان در واقع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است كه در این راستا یك گروه كاری پیشگیری از آسیب های زنان در استان فعال است كه مشكلات را رصد و به كاهش و كُند شدن آمار آسیب ها كمك می كند.
این مسئول خاطرنشان كرد: در ستاد ملی آسیب های اجتماعی در سطح استان به ریاست استاندار عضو هستیم كه مسائل و مشكلات مربوط به زنان را پیگیری و رصد می كنیم.
یعقوب نژاد درادامه به طرح ها و برنامه های دفتر امور بانوان اشاره كرد و گفت:امسال 2 كار شاخص در دولت یازدهم انجام شد كه یكی بحث احداث بوستان های بانوان بوده كه 22 بوستان كلید خورد و تاكنون 13 مورد به دستور استاندار افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان كار دولت انجام می شود.
وی، از دیگر طرح های دولت كه مورد درخواست زنان برای استفاده از فضای ساحل بوده را پروژه پلاژ بانوان عنوان كرد وافزود: هم اكنون 70 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و امیدواریم تا پایان دور اول دولت روحانی افتتاح شود.
مدیركل امور بانوان وخانواده استانداری هرمزگان ، كاهش ساعت كاری زنان با شرایط خاص، مرخصی 9 ماه زایمان ، اجرای برنامه های شاد و مفرح (نیم ساعت ورزش ) را از دیگر طرح های در دست پیگیری دفتر بانوان عنوان كرد.
یعقوب نژاد گفت: لایحه كاهش ساعت كاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان اشكال های آن رفع كردند و برای ابلاغ به دستگاه ها ارسال می شود.
وی با اشاره به اینكه برای كاهش ساعت كاری زنان منتظر ابلاغ آن هستیم، گفت: زنان سرپرست خانوار ، زنان با داشتن فرزند زیرشش سال و مادران كه فرزندان معلول دارند بانوان شاغل دارای شرایط خاص هستند كه با اجرای این طرح به جای 44 ساعت كار 36 ساعت كار انجام می دهند.
این مسئول به اجرای 2 طرح بزرگ در حوزه زنان كه موفق به دریافت اعتبار شدند ، اشاره و اظهاركرد: طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری برای نخستین بار با موافقت نامه معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری و استاندار هرمزگان و با همكاری سازمان های مردم نهاد در نیمه نخست امسال اجرایی شده است.
یعقوب نژاد اضافه كرد: طرح توان افزایی زنان مسئول و مدیركل نیز از دیگر طرح های مهم در دست اجراست كه در این راستا كارگاه های آموزشی در جهت ارتقای مدیریت با همكاری دستگاه های مسئول برگزار می شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه های همكاری مشترك در چهار ماه نخست امسال با دستگاه های اجرایی استان از جمله آب منطقه ای، دادگستری و اداره كل زندان ها امضا شد كه هدف، هماهنگی و پیگیری وظایف زنان در نهادهاست.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: دفتر امور بانوان، اعتبارات مصوب ندارد و بودجه ریزی در قالب برنامه های فرهنگی و اجتماعی ارائه می شود و این دفتر در واقع سیاست گذار حوزه زنان و خانواده است و طرح ها و مسائل و مشكلات را شناسایی و در دستگاه های اجرایی ایجاد حساسیت می كند و اعتبارات از طریق تصویب طرح ها در كارگروه زنان و خانواده مطرح و در شورای برنامه ریزی استان جذب می شود.
7195/2094/6048/1138